Gå til innhold

Half-Life: Gordon Freeman=G Man?


Anbefalte innlegg

du får en ny merkelig ting kalt "strider buster" i episode 2 til gravity gun mener jeg og ha hørt, hvis du får en duppeditt er det garantert en ny fiende og bruke det på, selv om strider buster sikkert bare er til stridere. det er jo en ny fiende i episode 1 da nemlig...

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor
look a combine zombie like a zombine hehe - Alyx i Episode 1

og du får jo se på slutten av episode 2 traileren at det er en ny ministrider ting eller noe sånt som angriper der.[/spolier]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg savner ting i Hl2 serien. Det er liksom alltid det samme IMO, jeg vil se flere geniale utfordringer (Portal gun?)

7415448[/snapback]

Portal følger jo med Episode 2!

 

Campin Carl:

Ministrideren ser vi jo allerede i Episode 1. Strider buster er en metallkanne som fester seg til strideren og hvis du skyter den oppløses strideren (så vidt jeg har forstått det da). Har alle trailerene til Episode 2 skjønner du :p

 

Episode 2 er jo basert på en helt ny source engine, så det kommer til å bli helt nytt!

 

EDIT: Litt kult bilde fra ep:2.

post-78368-1165187392_thumb.jpg

Endret av Acolyt3
Lenke til kommentar

Enig, men likevel så er det ingen "Ekstra sterke" fiender, såkalte "bosser", som den roboten jeg foreslo. Og det er ingen nye typer utfordringer bortsett fra det som kommer med Portal-Gun. Jeg mener ikke å forandre spillet til Puzzle-genreen, men ville foretrekt noe litt mer nytt.. Hittill er på en måte både Hl2, Hl2 Ep1 og Hl2 Lost Coast det samme fordi det er stort sett de samme utfordringene, bare at de har valgt å modifisere bittelitt på en Zombie og kalt den Zombine. Og jeg har aldri møtt ministrider i Hl2Ep1, men likevel er det ikke en "ny type" utfordring på en måte.

 

Håper bare jeg får sjansen til å bruke Portal Gun mye i Episode 2. Men kjenner jeg Valve rett, vil du ikke få mye anledning, fordi den kan rote til e vanlige missionene. Antar at du får den ved spesielle anledninger eller på slutten, slik som Organic Gravity Gun. Hvis du har en sånn i SinglePlayer missioner, blir plutselig det å komme seg ett sted og bekjempe fiender ti ganger lettere. Derfor antar jeg du må bruke den i en arena eller på slutten av spillet. Håper ikke det :S

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg savner ting i Hl2 serien. Det er liksom alltid det samme IMO, jeg vil se flere geniale utfordringer (Portal gun?)

7415448[/snapback]

Portal følger jo med Episode 2!

 

Campin Carl:

Ministrideren ser vi jo allerede i Episode 1. Strider buster er en metallkanne som fester seg til strideren og hvis du skyter den oppløses strideren (så vidt jeg har forstått det da). Har alle trailerene til Episode 2 skjønner du :p

 

Episode 2 er jo basert på en helt ny source engine, så det kommer til å bli helt nytt!

 

EDIT: Litt kult bilde fra ep:2.

7418455[/snapback]

 

Hva er det som er nytt med source motoren? Du ser jo godt at de bruker den samme motoren, men at det er en oppdatert verson er nok mer riktig... De oppdaterer jo source motoren hele tiden, men det er ikke en ny motor selvom:P

Lenke til kommentar
Jeg savner ting i Hl2 serien. Det er liksom alltid det samme IMO, jeg vil se flere geniale utfordringer (Portal gun?)

7415448[/snapback]

Portal følger jo med Episode 2!

 

Campin Carl:

Ministrideren ser vi jo allerede i Episode 1. Strider buster er en metallkanne som fester seg til strideren og hvis du skyter den oppløses strideren (så vidt jeg har forstått det da). Har alle trailerene til Episode 2 skjønner du :p

 

Episode 2 er jo basert på en helt ny source engine, så det kommer til å bli helt nytt!

 

EDIT: Litt kult bilde fra ep:2.

7418455[/snapback]

 

Hva er det som er nytt med source motoren? Du ser jo godt at de bruker den samme motoren, men at det er en oppdatert verson er nok mer riktig... De oppdaterer jo source motoren hele tiden, men det er ikke en ny motor selvom:P

7511087[/snapback]

Jeg er ikke sikker, men de sa noe om en helt ny source motor, helt annerledes en hl2/ep1. Skal se om jeg finner kilde.

 

EDIT: http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=146109

 

Har muligens misforstått da.

Endret av Acolyt3
Lenke til kommentar
Jeg savner ting i Hl2 serien. Det er liksom alltid det samme IMO, jeg vil se flere geniale utfordringer (Portal gun?)

7415448[/snapback]

Portal følger jo med Episode 2!

 

Campin Carl:

Ministrideren ser vi jo allerede i Episode 1. Strider buster er en metallkanne som fester seg til strideren og hvis du skyter den oppløses strideren (så vidt jeg har forstått det da). Har alle trailerene til Episode 2 skjønner du :p

 

Episode 2 er jo basert på en helt ny source engine, så det kommer til å bli helt nytt!

 

EDIT: Litt kult bilde fra ep:2.

7418455[/snapback]

 

Hva er det som er nytt med source motoren? Du ser jo godt at de bruker den samme motoren, men at det er en oppdatert verson er nok mer riktig... De oppdaterer jo source motoren hele tiden, men det er ikke en ny motor selvom:P

7511087[/snapback]

Jeg er ikke sikker, men de sa noe om en helt ny source motor, helt annerledes en hl2/ep1. Skal se om jeg finner kilde.

 

EDIT: http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=146109

 

Har muligens misforstått da.

7514632[/snapback]

 

 

Det står bare at de har lagt til litt ny teknologi. F.eks et sinematisk fysikk system, samt litt oppdatering av grafikk osv :) Det blir bare litt feil å si at det er en ny source motor bare fordi det er noen grafiske oppdateringer osv.

Jeg tviler på at forskjellen på grafikken kommer til å være så veldig stor, men det vil nok bli litt penere. Iværtfall mye mer variasjon og slikt.. Det kommer til å bli morsomt å faktisk være i en skog i hl2 osv.

Lenke til kommentar
etter det jeg vet så skal du ikke få portal gun i Half-Life men i eget spill som følger EP2 som heter merkelig nok portal

7434086[/snapback]

 

Ja, du får med Team Fortress 2 og Portal inkludert i pakken med Half-Life 2 Episode 2, som er egne småspill (Tror Portal er ett arena-basert multiplayer spill, håper ialfall det er multiplayer) og Portal har egne oppgaver du skal løse og trenes opp med for Portal Gun. Men jeg er rimelig sikker på at jeg har hørt at du får Portal Gun i episode 2.

 

Tror de lagde Portal fordi at Portal Gun ble så bra suksess i Half-Life 2 (Etter stabens mening). Hvis ikke hadde ikke Portal hatt noe med Half-Life 2 å gjøre i det hele tatt og ville sannsynligvis ikke hatt samme type fiender (Turret), Combineballs og playermodel-HUD som i Half-Life 2 og heller ikke kommet i samme pakke.

 

Dessuten ville det vært ultimat å ha Portal Gun i Half-Life 2, beste idéen siden Gravity Gun.

 

 

Angående Source motoren, antar jeg bare et det blir en diger oppdatering (Slik som Service Pack for Windows) og ikke noe ny motor. Det ville de sannsynligvis ikke hatt tid til og heller ikke teknologi eller budsjett til (For ikke å snakke om at den blir for kraftig for moderne PCer). Source-motoren er veldig nærme toppen av det et privatfirma kan distribuere idag, vil jeg anta, så det jeg gjetter de kommer til å gjøre, er å slippe ut en diger oppdatering med litt ny teknologi og litt flere features (Slik som HDR-teknologien er ny). Tror også jeg har lest en bekreftelse på det ett sted.

 

Source-Engine 2.0? Spennende.

Lenke til kommentar
jeg håperde da IKKE bruker vanlige folk/fiender da men heller legger til de dem som var i betaen av half-life 2, spesielt prowler som da er den egentlige Fastzombien men er mye tøffere

7538824[/snapback]

PIX!

7577072[/snapback]

 

2713_1.jpg

 

 

2713_2.jpg

 

dette er kun bilder av ragdollen til Gmod

 

hvis du har nerdebibelen ,Raising The Bar, slå opp på side 104 for et bedre bilde

Endret av Campin carl
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...