Gå til innhold

Tastatur-kaos... trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Mitt gamle Siemens-tastatur (fra 1999) begynner å slite. Nærmere bestemt har jeg slitt ut en del av bokstavene, så selv om det er flott å spille med, fungerer det dårlig til alminnelig skriving.

For et halvt år tilbake kjøpte jeg derfor Logitechs Intenet Navigator-tastatur, siden det var så mange her på forumet som mente det var bra. Nå er dette helt ok å skrive på, men det viste seg å være helt ubrukelig til å spille med, siden space-tasten er så hard å trykke ned. Det ble problem med spillingen altså - Quake og UT, selvfølgelig. Etter kort tid gikk jeg tilbake til Siemens tastaturet, mens det andre havnet på hylla.

I dag fikk jeg mitt nye Logitech Ultra Flat tastatur. Dette er jo ekstremt elegant, og det er fabelaktig å skrive med. Med det er enda verre å spille med. Tastene balanserer på et slags midtpunkt, slik at de liksom flyter, og gir etter på en svakt uforutsigbar måte når man trykker på dem. dobbeltasting i UT blir heller ikke registrert skikkelig...

Hva skal en stakkars kar gjør, når han er interessert i å både skrive og spille. Hvis jeg kjøper enda et tastatur som ikek funger bra nok, vil jeg jo praktisk talt bade i tastaturer her...

Jeg tenker nå på Keytronic KT1000 PS/2 Sort, som koster drøye 150,-. https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=20031

Er det noe jeg brde vite om dette tastaturet? Skjuler det seg en hemmelighet bak tastene jeg burde vite om? Begynner å bli litt utålmodig her... :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var jo svært billig ihvertfall. Men det ser litt stort og klumpete ut kanskje... Ser forresten at du abbefalte det et annet sted også, og det ser jo i og for seg lovende ut. Det du sier er på en måte det jeg er ute etter. Trenger egentlig ikke noe fancy dilldall.

Endret av bureaucrator
Lenke til kommentar

Labtec er suspekt!!

KeyTronic KT2001 er nok det beste valget (de holder i ååårevis), med mindre du finner noen som selger Mitsumi-tastatur. Jeg har selv to av sistnevnte, og et av førstnevnte. (Obs, obs. Billig svart KeyTronic-tastatur var VIRKELIG billig, og CTRL slutta kjapt å funke, i tillegg til at plasten er rett og slett litt ekkel å ta på.)

Akk, det kjente, kjære brett... https://prisguiden.no/produkt/1466

Endret av the_ruthless
Lenke til kommentar

Har egentlig samme problem som deg...

Vil i forbindelse med skole (vende meg til vanlig) gå fra mitt perfekt til spilling, Logitech ergonomi til et vanlig et. leste gjennom diverse sider og var ute etter et keyboard til spilling og skriving.

Etter andres anbefalinger endte jeg opp med Keytronic k 2001...

Trykte ikke på mer enn 1 tast før jeg la det på hyllen.. Altfor harde taster!

Liker ikke all muligens ekstraknapper, så selv om jeg ville ha foretrukket svart (noen som vet om det finnes forresten?) så tror jeg at jeg går for endrebjorsvik89 anbefaling

;) Håper jeg blir førnøyd

Og the_ruthless.. Har du i det hele tatt lest kravene trådstarter satt? Det er pg.a. Sånne som deg som ikke gidder å lese hva en er ute etter, at jeg kjøpte det tastaturet...

Sikkert veldig godt tastatur for deg som liker dype harde knapper..

Altså ikke for meg...

Endret av Deuz
Lenke til kommentar

Liker ikke all muligens ekstraknapper, så selv om jeg ville ha foretrukket svart (noen som vet om det finnes forresten?) så tror jeg at jeg går for endrebjorsvik89 anbefaling

;) Håper jeg blir førnøyd

Ser ikke ut til at de har det på lager, men det finnes tydeligvis: http://www.efast.no/PartDetail.aspx?q=p:656023;r:pg

Ser forresten at advance har en del siemens-tastatur, som jeg selv altså har gode erfaringer med: http://www.advance.no/CBC.aspx?q=r:pg;c:36330

Tenke, tenke...

Takk for svar, folkens :thumbup:

Lenke til kommentar

Og the_ruthless.. Har du i det hele tatt lest kravene trådstarter satt? Det er pg.a. Sånne som deg som ikke gidder å lese hva en er ute etter, at jeg kjøpte det tastaturet...

Sikkert veldig godt tastatur for deg som liker dype harde knapper..

Altså ikke for meg...

Vel, jeg definerer ikke KeyTronic som et tastatur det er vanskelig å trykke ned knappene på, men vil han ha en bunnsolid knappefølelse, bør han kjøpe et ribba Mitsumi-brett (kanskje tilgjengelig på din lokale suspekte datasjappe). Det har akkurat passe lette, faste knapper. Lager lite lyd. (Mitsumi produserer forresten tastaturene til Apple. PC-tastaturene er mye bedre.)

Det er dog MYE lettere å få tak i et KeyTronic-tastatur, av en eller annen grunn.

http://www.jrdataline.no/ brukte å ha Mitsumi-brett... Aner ikke om de har det nå lengre, da jeg ikke har vært på Finnsnes på svært lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...