Christopher Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Hei! TRENGER VIRKELIG SÅRT HJELP! Min Pc har vært stabil i all evighet HELT til jeg instalerte WinXP på nytt (en annen cd en første gangen jeg instalerte, kan ikke love at cd'en er lovlig :smile: ) Etter dette har pc'en i perioder hengt seg opp før WinXP starter og vært HELT umulig i flere timer, men så plutselig blir den blid å funker igjen. Den funker ofte hvis jeg setter opp hasstigheten på viftene (CPU'en er litt overklokket (uten betydning) og ja jeg har prøvd å klokke den ned), overoppheting? men det er snakk om 2 sec med viftene på maks og tempen er på 30 grader! Jeg har oppdatert til de nyeste driveren, VIA4in1, grafikk drivere, osv. (ikke bios). Selv om jeg velger safe mode, last known working setting, uansett så krasjer windows XP før oppstar! Hva er galt? En twist til han som fikser problemet :smile: Lenke til kommentar
Plumb3R Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Jeg tror det er en feil med cd'en din. Bruk den du først installerte med. :smile: Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 27. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2002 Er nok ikke der feilen ligger! Cd'en er en "sikkerhetskopi" av en helt original cd, så vitt jeg vet :smile: Noen flere forslag, jeg trenger hjelp :sad: Lenke til kommentar
keithho Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Hvor mye watt talker din psu? Har du geforce kort? Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 27. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2002 Jeg har ikke GeForce skjermkort, se signatur! Og PSU'en min er på 250 watt, har MYE i pc'en ja, men den funker ellers bra. Det siste jeg satt i var en enermax 120mm vifte. Kan PSU'en være problemet? Lenke til kommentar
HeDo Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Har ikkje oppdatert bios sier du,hvilket hovedkort har du. Kan hende det er det som lager krøll for deg,spesielt hvis det er et abit hovedkort,har tendens til å oppføre seg "sært" med utdatert bios. Good luck. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Quote: Den 2002-05-27 21:14, Christopher skrev:Er nok ikke der feilen ligger! Cd'en er en "sikkerhetskopi" av en helt original cd, så vitt jeg vet :smile:Noen flere forslag, jeg trenger hjelp :sad: Sikkherhetskopier av CD'er med kopibeskyttelse kan ha visse feil. Bruk orginalCD'n hvis du har den. Har du mistet den, så tror jeg MS har plikt til å sende deg en ny (mot kvittering da). Ettersom de har kopibeskyttelse på CD'n så kan man egentlig ikke lage kopier (ivertfall det som er meningen) og da heller ikke sikkerhetskopier. Av den grunn har de plikt til å gi deg ny CD om den gamle svikter. Har hørt noe om dette, men vet ikke om det stemmer 100%. Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 28. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2002 Hovedkortet er et gigabyte hovedkort. Model: GA-6VX7-4X Jeg kan jo alltids prøve å oppdatere BIOSEN, men på gigabyte sin hjemmeside finner jeg bare Bios til: GA-6VX7(B)-4X. Dette er noe av grunnen til at jeg ikke har oppdatert BIOSEN før. Men jeg er nesten sikker på at det er denne biosen jeg skal laste ned. Kan noen komme med tips til flashing av bios, sikreste metode! Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 28. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2002 Nå har jeg lett litt rundt på internet. Jeg har funnet noe om at Windows XP kjører ACPI mode som kan krasje pc'en. Men med en BIOS oppdatering skal dette problemet fikses. ACPI? hva er det? Fikk ikke tid til å skjekke ut mer, må på skole :sad: Noen andre som kan skjekke dette ut for meg, linker? Lenke til kommentar
Inbreak Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Her finn du bios til hovedkortt ditt: http://www.giga-byte.com/support/bios.htm Trur du skal laste ned denne her: http://www.giga-byte.com/support/via694x.h...htm#link6vx74xa Eventuelt; http://www.giga-byte.com/support/via694x.h....htm#link6vx74x Som du ser er det lagt til støtte for WinXP ACPI mode. Noke som forhåpentligvis vil fikse problemet ditt. Ei fin side å sjekke for drivaroppdatering ol. er; http://www.driverzone.com Angåande flashing av BIOS må må du ha ein oppstartsdiskett uten drivarar som highmem og diverse. Denne lagar du ved å skrive "sys a:" i eit DOS-vindu, eller ved å høgreklikke på diskettstasjonen i min datamaskin og velg format. Her må du merke av for å kopiere systemfiler. Vidare kopierar du filene som var i BIOS-fila du lasta ned inn på disketten. Her er med eit Flash-Utility program du skal køyre når du har starta opp maskina på disketten.Ligg vel gjerne med ei lita tekstfil i fila du lastar ned om kva du skal gjere og. Eventuelt står ein grei mal her: http://www.giga-byte.com/support/procedure1.htm Lykke til. Lenke til kommentar
Gaute Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Advanced Configuration & Power Interface Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå