Gå til innhold

Canon Pixma i5000.Dårlig utskrift.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du velgt rett papir når du skriver ut?

Skriveren skal ha forskjellige innstillinger når du skriver ut på forskjellige ark.

Har sett utskrift fra IP3000, og den var veldig bra synst eg...

Har du scanner tilgjengeleg så du kan scanne inn bildet så vi får sjå problemet?

Lenke til kommentar

Hei,

her er du nesten nødt til å oppgi helt presise spesifikasjoner, gjerne skjermbilder av innstillingene du bruker.

Som opresterud sier, kan det være noe med papiret du bruker. Du kan evnt. kjøpe en liten pakke med Canon originalt fotopapir, og se om det blir noen forskjell.

Du har ikke sagt noe om det, men bruker du originalt blekk?

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Har også akkurat fått meg en ip5000, men så langt er bildene for blasse i fargene... Er nok kalibrering som skal til, men mener bestemt at bildene hadde mere intensivitet i fargene på i865 som default.

Har du prøvd å printe kantløs A4? Får du valsespor/stripe i toppen på venstre side på bildet? Jeg fikk det når jeg printet med kodak papir..

Endret av Vultur Gryphus
Lenke til kommentar

Jeg har nå kjørt en sammenligning av papirtypene Canon Photo Paper Pro PR-101 og Kodak Premium Picture Paper, ultra glossy, og det det er på Kodak papiret at det er stripedannelse, ikke på Canon papiret. Jeg kan med stor sikkerhet si at stripeproblemet er papir relatert. Jeg skannet begge bildene samtidig, man kan tydelig se sporet i Kodak papiret. God jul!

Endret av Vultur Gryphus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...