LaStrada Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 (endret) Hei! Pcen min har oppført seg merklig i det siste. Det hele startet plutselig en dag når jeg skulle skru av pcen. Det skrudde den seg ikke av, det kom sånn "Det er nå trygt å skru av pcen" opplegg... Har prøvd å formatere, uten at det hjalp noe! Har også prøvd å oppdatere alle drivere uten at det hjalp! Så jeg prøvde også de driverne som ligger på cdene som følger med, uten å merke noe forskjell. De fleste spill har fungert bra nok i det siste.. Helt til jeg fikk HL2!! På den dårligste grafikken får jeg ca 3 bilder pr sek, og lyden hakker så mye at jeg ikke har mulighet for å høre hva som blir sagt! Alle tester funker også fint, får litt over 7000 i 3dmark 03 mener jeg. CS, Racer og NFSU1 funker helt fint uten problemer! Det er egentlig kun HL2 som funker dårlig... Men de gangene jeg gjør flere ting på en gang (feks laster ned ting og/eller fører over ting over nettverket eller bare lokalt på pcen og i tillegg feks hører på musikk) så hakker alt! Lyden hakker, bildet henger seg opp og kommer sånn en gang i blant. Så det jeg lurte på var om noen hadde noen ideer om hva som kan være galt? Har ikke prøvd å oppdatere til den siste BIOSen enda, men dette kan vel ikke hjelpe...? Skjermkortet er LITT defekt, siden en liten bit datt av det, og dum som jeg var hadde jeg gjort det om til XT (9800 PRO @ XT) slik at garantien ikke gjaldt lengre.. Så jeg får noen hundre lavere i 3dmark 03 enn jeg gjorde før.... Specs: - Intel P4 2,8 HT - Abit IC7-G - 2 x 512 MB TwinMos m/ Windbond (eller no) - PowerColor 9800 PRO - 200 GB Maxtorn SATA - 200 GB WD SATA - 120 GB Maxtorn ATA (plugga denne ut, siden den er "ustabil" ) - Creative 5.1 Platinum Alt dette står orginalt, ikke no overklokking... Har ikke så veldig lyst til å demontere og teste andre CPU'er, hovedkort osv siden jeg har vannavkjøling... og slik det står nå må selve vannavkjølinga ut før hovedkortet kan plukkes ut. Takker for svar Edit: Vet ikke om denne ble postet på riktig sted.... Endret 17. november 2004 av LaStrada Lenke til kommentar
Instict Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Du kan prøve å sjekke IDE kablene dine.. Kan godt hende at desse ikkje sitter skikkelig i harddisk/hovedkort/cdrom/etc. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) "En liten bit datt av skjermkortet"- høres jo faretruende nok ut i seg selv! Sikker på at det ikke er skjermkortet som ødelegger for maskinen? Hva med å prøve et annet? Endret 18. november 2004 av ostenXX Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 "En liten bit datt av skjermkortet"- høres jo faretruende nok ut i seg selv! Sikker på at det ikke er skjermkortet som ødelegger for maskinen? Hva med å prøve et annet? Jau, kan jo prøve et annet et... men rart at det skjer over et halvt år etter at den biten datt av.... Hm, jaja... Kan sikkert demontere vannavkjølinga, må nok bytte vann uannsett.... Men får ikke bytta før til helga. Så da får HL2 bare ligge å støve ned i mens (ikke det at det er så lenge til helga ) Har et par GF2 kort liggende, kan se hvordan det blir... har også et Gigabyte hovedkort liggende, så jeg kan prøve det... hvis det ikke hjelper kan jeg se om jeg får prøvd noe annet minne... og kanskje en annen CPU Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 Fant en mulig feil Eller, ganske sansynlig feil! Den ene slangen til vannavkjølinga hadde "knekt" slik at pumpa ikke klarte å dra i gang vannet så bra, så da ble alt en smule varmt. Det kom en alarm, men den er _veldig_ svak, så jeg har ikke hørt den før. Så da regner jeg med at alt hakker pga at CPUen kom over 60 grader. Sjekka med Aida 32, og den registrerte opp til 78!!! Så da skrudde jeg av pcen... Skal se om jeg får i gang vifte-kjølinga igjen, men vi får se.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå