Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

problemer med høy ping

Anbefalte innlegg

har spurt i counter strike forumet, men spør her å jeg..

Har det seg sånn att pingen min i CS er høy.. noen ganger så ligger den på 50ca som er normalt, og hvert tredje sekund så hopper den opp til 600-700.. håpløst å spille

mens andre ganger så er pingen konstant på 300-500.. å da sier det seg selv att det er VÆRTFALL er håpløst å spille.. :(

å slik er det konstant nå, vært slik en mnd eller litt lengre tipper jeg..

uansett, sendte en mail til tele2 å forklarte problemet å fikk dette svaret..

Har du installert Service Pack 2? Det kan

ha noe med nedskjæringer på bruk av TCP tilkoblinger...

har windows 2000pro med sp4

kjører AdAware, Spybot og System Mechanic 5 jevnlig, nedlastingshastigheten er som den skal være.. noen ganger internetten er jæævlig treig.. men ikke så ofte

noen som vet hva jeg skal gjøre?

ps. har justert alt som er av rates, updaterate cmdrate

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Støtter det forslaget om å ta en tracert. Kjør den flere ganger. Så får du sikkert se at det er en eller to plasser der pingen øker veldif. Eller er velig ustabil.

Er vel ikke den ISP som er kjent for best ping heller da. Prioriterer du lav ping for gaming. Så er det noen andre ISP som er veldig mye bedre. Har selv byttet ISP p.g.a sinnsykt dårlig og ustabil ping. Koster meg litt mere i mnd men er veldig fornøyd med linja.

Ståle

Lenke til kommentar

kjøre en tracert ja :dontgetit:

hvordan gjør jeg det?

edit:

har prøvd å justere cl_updaterate og cl_cmdrate, å når jeg tar begge på 100 så går pingen opp til over 1000 og jeg får cl_flushentrypack ett eller anna, men når jeg tar den ned til 10 så går pingen og ms ned til 300.. :dontgetit:

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar

noen som kan tolke den tracert'en jeg fikk?

faen's dritt"#!"¤"!#¤" huff... den ms'en driver også å går opp å ned.. den går slik:

12-50-130-250-400 også ned igjen.. slik holder det på hele tida.. lagger og hakker som faen i odal'n!!

å slik var det ikke før.. stabil ping og ms.. gikk helt fint å spille..

Lenke til kommentar

Forst av alt du nevner veldig lite om din egen maskin, samt du nevner ikke noe om hva slaks oppkoblings metode du bruker, pluss at du mangler hvilket abonnoment du har.

JEg har aldri spilt CS saa jeg er ikke noe serlig inni det med optimalisering av den. Men jeg har ihvertfall funnet frem til et par linker som kanskje kan hjelpe deg litt paa veil..

cl_updaterate: http://games.saix.net/guide_counter_strike.php

cl_updaterate skal vel ligge rundt 40, mens du kan experimentere litt mer med cl_cmdrate.

Den tracert du har gjort og den IPen du har brukt er det IPen til CS serveren du prover aa koble deg til? Hvis ikke finn ut hva IPen til CS serveren er og ikke bruk den 193-adressen du har. Forresten er den CS serveren du spiller paa hos Tele2? Hvis ikke saa har du skrevet inn feil IP.

Vet ikke om CS har "Server browse" men hvis den har det saa burde det komme opp IP addressen til den serveren, kopier dette numeret ned paa et papir hvis du ikke husker veldig godt. Gaa ut av spillet, og ta en tracert med denne IPen.

Kom saa tilbake her med resultatet. For den tracerten du har gjort naa viser kun et hopp. Virker veldig usansynlig at du kan befinne deg et hopp ifra en CS og ha saa hoy ping.

Nei huff ble en lang post dette, er bare litt trott og jeg snakker rundt groten.

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

hva slags maskinvare jeg har spiller heller liten rolle, for det var ikke slik før.. men er uansett p4 2.4, 256mb ram og fx5200..

oppkoblingsmetode? hva mener du med det? kobler opp via steam.. har ikke trødløst nettverk.. ruter/modem er Thomson SpeedTouch 510i

Abonnoment er tele2 (704/128)

det rare er att jo høyere jeg justerer cl_updaterate jo værre blir det, så den må stå på 10 (som er minimum) samme med cl_cmdrate.. justerer jeg bare rate så merker jeg ikke så veldig mye..

den tracert tingen var med min egen ip ja, prøvde nå å ta tracert og så en ip adresse til en cs server jeg spiller på men da fikk jeg, unable to resolve target system name 193.71.196.40:27015

mulig jeg gjør det gæ'ernt her, :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg forslaar at du tar en "standard" tracert til vg.no db.no hardware.no yahoo.com bare for aa se om problemet kan vere inne paa Tele2s nettverk.

Jeg vil ogsaa anbefale at du laster ned Visual Trace, du finner den paa tucows.com isammen med andre tracert verktoyer, som kan vere hendige.

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...