johnohod Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Skal sette sammen en pc som skal brukes til digitalfoto og kontorprogrammer. Ser dette greit ut? Samla pris er ca. 14.000,-. Siden den skal brukes til foto må skjermen vere bra. Spill er uinteressant på denne pcen. Men klarer eg å lage en billig pakke så får eg 6-700 kr. for å sette den sammen Har noken bedre forslag til deler? Det må ikkje vere Intel-basert.... Lenke til kommentar
thoering Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Så ålreit ut det. Tenkte jeg kunne nevne, siden du kun skal bruke pc´en til foto og kontorrelatert, noen få tiltak for å få pc´en mer stillegående. Kabinettviften som følger med, samt boxed-kjøleren til cpu kan med fordel byttes i mer stillegående alternativer. Lenke til kommentar
Selle Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Ramen passer ikke i det hovedkortet. Du må finne ram av typen DDR2, eller et anet HK Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Ramen passer ikke i det hovedkortet. Du må finne ram av typen DDR2, eller et anet HK Fillern. Kva ram er å anbefale? Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Ram som du uten problem kan kjøpe Corsair Value Select PC4200 DDR2 1024MB Kit (2x 512MB) elller litt opp i pris men dog mer overklokkingsvennlig Corsair Twin2X DDR2 5400 1GB (2x512MB) Jeg har lagt linker til prisguiden, slik at du kan finne det billigste rammen. Netshop er dessverre ikke konkurranse-dyktig på pris her. Så det lønner seg å bestille fra en annen webshop. Selv om du får ekstra fraktomkostninger. Jeg har pro-versjonen av det nederste forslaget mitt, koster 100 lappen ekstra. Men jeg personlig synes ikke det er verdt det, eneste forskjellen jeg tror det er på den er at det er lysdioder på rammen som indikerer hvordan den belastet. Det trenger du egentlig bare hvis du har vindu i sida på kabinettet ditt. Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Supert, takk! Siden den ikke er til meg, så er ikke overklokking så viktig. Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Er det umulig å sette opp ett like bra/billigere AMD-system? Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 (endret) Er det umulig å sette opp ett like bra/billigere AMD-system? Det er helt sikkert ikke noe problem, men jeg har dessverre ikke tid til det ennå. Det bør imidlertid ikke ta mange minuttene før det renner inn med gode forslag her. Hvis det er kontor og foto det skal jobbes med så hadde jeg vurdert en litt enklere maskin slik at du får råd til en fetere skjerm, gjerne 20" LCD. Edit: krøll med quote.. Endret 17. november 2004 av _Xorcist Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 A64 med Cool & Quiet er jo meget kjekt til kontor PCer. Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 Er det stor forskjell på I915 og i925 hk? Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 Og er det vits i å kjøpe socket 775? Er 478 like bra?? Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 Har prøvd meg på et alternativt oppsett med 478 socket. Er dette bedre enn det forrige skal tru? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå