Thomas87 Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Skulle spille noe så simelt som Morrowind; det fører til at jeg får en forbanna grusom blåskjerm . Har den nyeste offisielle driveren fra nvidea-siden, og har ikke drevet med noen overklokking. Vil veldig gjerne ha hjelp til å løse problemet, har lest på andre forum at jeg må legge inn andre drivere(?), fra hvor? AMD64 3400 1024 Ram MSI 6800 Hjelp Lenke til kommentar
Thomas87 Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 (endret) 360 watts PSU - for lite? Var en som mente at SP2 kan være problemet - eller? edit: Prøvde med noen eldre drivere. Virker som om blåskjermen har gitt seg, men får isteden svart skjerm, om jeg setter på høy oppløsning. Tror det skyldes selve skjermen - som begynner å bli opp i årene. Laster ned 3DMark, for å se hvordan resultatet blir der. Har minimalt å teste med òg, GTA Vice City, som jeg klarte å sette på så høy oppløsning at spillet bare er svart . Morrowind, satte jeg på 1100x900 og maks synsfelt og skygger. Der fikk jeg en skuffende lag. . . Nå skal jeg teste med 3dmark 2001 SE edit2: Den 3dmark-en gikk heller dårlig. Kom på en test der det var åtte lys og en karusell - stoppet helt opp(måtte restarte og greier - WOW). Virker som om de eldre driverne 61.xx gjorde en bedre jobb, uten at jeg vet helt sikkert. Skal teste ut diverse drivere i ettermiddag, kanskje vil det løse seg. Ellers får jeg bare håpe at installering av XP-SP1 vil løse problemet. Håper fortsatt noen andre kan hjelpe meg Endret 17. november 2004 av Thomas87 Lenke til kommentar
Thomas87 Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 Da jeg skulle spille et spill som var med på kortet, fikk jeg en feilmelding som sa at det var noe galt med hardware configuration(?) - hva menes med det? Er det noe som kan løses i Bios? Har ennå ikke lagt inn SP1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Er dette et helt nytt system? Dvs. har du kjøpt HK, CPU og skjermkort samtidig.. og lagt inn OS m/drivere etter å ha satt sammen "data'n" :-) Eller har du kjøpt deg ett nytt "fett" skjermkort for å oppgradere... Dersom det siste er tilfelle... Fjernet du alle spor av gamle drivere? Jeg har opplevd noe slikt som du en gang.. og det var på den PC'n jeg sitter ved nå.. Her har jeg byttet/oppgradert en del.. Først integrert grafikk på KM400M-HK.. Så Geforce MX440 Så ATI Radeon 7200.. Så Geforcee MX4000 Og så.. mislykket installasjon av Asus 9600XT.. Hadde omtrent de samme problemene som du beskriver...bortsett fra blåskjerm.. Min PC bare slo seg brått av (Machine check). Ga opp Asus-kortet og installerte ett Ti4200-kort som gjorde tjeneste en god stund. Så ble det FX5900XT... Og så ble det nytt HK.. KT600-chipset (behøvde ikke reinstallere noesomhelst) I ettertid tror jeg rett og slett at jeg ikke fikk renset opp/avinstallert driverne godt nok da jeg skulle installere 9600XT. Dette kortet har kjørt helt fint i ett P4-system jeg har.. (glemte å skrive at jeg sitter nå på en av mine to XP3200+-PC'er).. Har seinere byttet skjermkort "ørti" ganger på andre PC'er og det har gått helt greit, men da har jeg vært veldig nøye med å avinstallere det gamle kortet.. kjøre "drvivercleaner" før installasjon av nytt kort.. Da skal det gå knirkefritt.. Lenke til kommentar
Thomas87 Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 Vel, har fortsatt samme problem, og spillingene har for det meste foregått på jippii.no ... Skal gjøre et siste forsøk, før jeg leverer inn kortet. Nå er jeg lei. Har prøvd forskjellige os, utallige drivere og direct X-installasjoner. Samt prøvd å klokke betydelig ned. Har aldri klokket oppover. Det som går igjen, er at når jeg spiller, går bildet glatt i et sekund, så blir det en liten stopp, før det glir glatt i et sekund igjen. Som sagt, stagnerte kortet på 3dmark 2001, eller noe. Klarte ikke å kjøre igjennom testen, måtte restarte ... I hvert fall, kortet går slik på spill: ---------||---------||---------||----------|| hvor --- er når spillet går greit og || er når det stopper opp i et tidels sekund ... Noen som kjenner til problemet, har løsninger? Kan det så være at kortet er defekt? Bestilte det fra komplett.no, vil det bli problemer å få det på ett-års-garantien? Har i tillegg prøvd utallige bios-oppgraderingen, uten at det så til å hjelpe noe ... Lenke til kommentar
Thomas87 Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 Som det framgår av tidligere innlegg, har jeg en 360 watts PSU. Det burde holde, til CPU, CD-brenner, RAM og HDD, vil jeg da tro? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 har en kamerat som hadde samme problemet, fikk Blåskjerm med dumping av fysisk minne. Det virket som det kunne være skjermdriverne etter de litt vage feilmeldingene.. men da trengte han ikke spille, blåskjermen kom bare av seg selv uten at du trengte gjøre noe. Reinstallerte windows og da funket allt igjen..men det burde da uansett være siste utvei hvis det da faktisk ikke er noe fysisk i veien med kortet da Lenke til kommentar
Thomas87 Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 Jeg har avinstallert alt av drivere, startet fra scratch, med ny HDD og installert forskjellige OS flere ganger. Prøvde, vanlig XP, SP1 og SP2, men samme problem vedvarte, uavhengig av OS. Har tatt ut nettverkskort og lydkort, for å sjekke om de laget problemer - men nei ... Skulle gjerne ha prøvd kortet på en helt annen PC og et annet kort på min. Det er vel det enkleste. Får gjøre det, hvis ingen andre har noen forslag. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Tror du skal vurdere/prøve en annen PSU.. Antar det er en Chieftec.. siden det er en 360Watt.. Mener å huske at denne har 17A på 12V-rail... Dette er kanskje for lite for en AMD64 3400 + Geforce 6800. Verdt å sjekke ut.. Nå har du "sliti" lenge med dette problemet ser jeg... Det er nå fint om du gir en *detaljert* beskrivelse av hw'n din... Eksempel fra den PC'n jeg sitter på nå...: Epox EP-8KRAI - Via KT600 AMD XP 2500+ @ 200x11=2200MHz 1x512 Twinmos DDR400 @ 2.5-3-3-7 Freecom DVD-brenner Samsung 80GB IDE DLink DWL520+ WLAN Aopen 300Watt (Fortron Source OEM) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Kan så være at 360w er nok men det er teori . Har regnet på behovet ditt med en harddisk og et cd/dvd drev . Oppfyller PSU'en din de tallene som er ringet rundt som max KONTINUERLIG ampere . Er ingen 360w PSU som har så mye å ta ut fra +12v linjen som jeg kjenner til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå