Gå til innhold

Half-Life: Dårlig flamme i HL2?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Visst man går inn i flammen og ser ned, så ser man at det på en måte en er tynn vegg som står der.. :no:

Hvordan kan du klage på dette? Noen gang gått inn i en flamme i virkeligheten for å se ned? Godt mulig det er sånn... :tease: måtte bare...

 

Anyways... Det er vel Doom 3 som regjerer hitech graffikk toppen enda eller?

Lenke til kommentar
på en måte en er tynn vegg som står der..  :no:

Sprites heter det, og er en teknikk som er brukt i spill altfor lenge. Man definerer et område("en ramme") som det vises et animert/staisk bilde i. Siden hl2 skulle bruke så mye shaders å ha så bra grafikk er jeg litt skremt av at de ikke lager flammer som effekter istede for sprites. noen som kan bekrefte at flammene er like på high-end kort også?

 

EDIT: noen skrivefeil

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

Flammene er ikke akkurat high tech nei, de er vel noe alla det samme som de brukte i originale Half-Life, sprites (da sef mye bedre). Så det blir ikke så veldig bra om du sammenligner det med particle effektene i SOF2s Quake 3 engien. Men grafikk er ikke alt, HL2 har en kjempe story i tilegg til en enorm bra grafikk (Doom 3 er annerledes, god grafikk, mindre bra story).

 

HL2 skal også være, som originale HL, et spill som er lett å modde og lage mods til. Partical effekt programmet som fulgte med Qradiant til SOF2 var utrolig rå og litt vanskelig å gjøre seg forstått med.

 

Så nå vet du hvorfor det er slik det er, det er for å gjøre det litt lettere for de som lager mods, for det er det som kommer til å bringe HL2 langt, veldig langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...