RuZleBIFf Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Heisann. Er ganske (ehm.. veldig) nybegynner i 3d max. Og pluttselig støtte jeg på et problem: Når du skal flytte et objekt, de pilene som kommer opp da, (gul, blå, og rød eller hva det er) de blei pluttselig bort! hvordaon får jeg fram disse igjen? noen som veit? Lenke til kommentar
nes88_88 Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Du har på move sant? Det skjedde noke liknande med meg ein gong. Då gjekk eg på customize->preferences og gizmo. Prøv å skru opp sizen på den. I all fall vert eit forsøk. Det kan henda det er noke anna i gizmodialogen du må forandra på?? Lykke til! Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Først må du nesten sjekke at du har på "select and move". Trykk "W" på tastaturet ditt for å aktivere dette. Hvis du fremdeles ikke ser noen transform gizmo, er det mulig du har skrudd den av (og bare ser de tynne pilene du også ser ved "select object"). Trykk derfor på "X" på tastaturet for å toggle gizmoen av/på. Hvis du fremdeles ikke har gizmoen, er det mulig du har skalert den ned så mye at den ble usynlig. Trykk pluss/minus på tastaturet (ikke numpad) for å øke/minske størrelsen. Andre ting som kan ha skjedd er at du har flytta pivot-punktet til objektet ditt langt ut på landet, og derfor ikke ser gizmoen i viewport. Den legger seg nemlig over pivot-punktet. Lykke til² Lenke til kommentar
RuZleBIFf Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 Tusen takk gozzer! var bare å trykke på X! så nå er alt som det skal være! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå