Gå til innhold

spille-pc til 28k all hjelp blir satt stor pris på

Anbefalte innlegg

Skink_123. Det kan godt hende du har pratet med OCZ, men da har du enten vært i USA nylig eller en høy telefon regning. På den andre siden, hvis du leser tester og guider vedrørende minne for AMD 64 på nettet (titt hardware.no, anandtech.com, tomshardware, etc... etc....) Så sier de alle det samme: At lave timings og latency er viktig for AMD 64. Hvis du har pratet med OCZ er det bare et spørsmål om hvem du tror på. Jeg velger å tro alle testene og guidene på anerkjente websider som er enige med hverandre. Jeg synes det er mindre sansynlig at alle de tar feil i sine tester.

Endret av Thor78
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men seriøst, jeg har snakket med OCZ gutta, og de fortalte meg at amd64 systemer liker høy fsb på ram, noe jeg selv også har funnet ut, det med lave timings er en myte, det stemmer for GAMLE amd systemer, men er ikke like relevant for a64 wink.gif Men høy fsb OG lav tmings er jo selvsagt best tongue.gif

Såklart, alle liker høy fsb, det er det ingen tvil om. Kan du først presisere hva du mener med høy fsb?

Jeg vil tro du mener å sette ned multiplier, og opp fsb, og jeg mener ganske bestemt det har vist seg at lave timings er bedre på amd64 (Grunnet integrert minnekontroller)

Forresten, de gamle AMDene likte også høy fsb (Barton)

Edit:

Angående SLi, det smarteste ville vel være å kjøpe et SLi-klart hovedkort nå (hvis det ikke koster veldig mye mer enn et vanlig), og ett 6800GT/Ultra skjermkort. Dermed vil du jo ha alle muligheter til å oppgradere til det du vil senere ;)

Endret av _Furien_
Lenke til kommentar
Skink_123. Det kan godt hende du har pratet med OCZ, men da har du enten vært i USA nylig eller en høy telefon regning. På den andre siden, hvis du leser tester og guider vedrørende minne for AMD 64 på nettet (titt hardware.no, anandtech.com, tomshardware, etc... etc....) Så sier de alle det samme: At lave timings og latency er viktig for AMD 64. Hvis du har pratet med OCZ er det bare et spørsmål om hvem du tror på. Jeg velger å tro alle testene og guidene på anerkjente websider som er enige med hverandre. Jeg synes det er mindre sansynlig at alle de tar feil i sine tester.

Cas 2 er ikke så viktig på A64's som det var på eldre AMD systemer.

En bør prøve cas 2.5 og tilogmed 3. En høyere FSB er bedre for A64, jo høyere jo bedre. Jeg vil anbefale enten pc3200 platinium rev 2 eller pc3700gold rev 3. begge vil lett oppnå 250MHz med 2.5-3-3-10 og kan klokkes enda mer om en vil.

Dette fikk jeg til svar da jeg mailet en i "OCZ Technology Group - www.ocztechnology.com"

Men han hadde dette i svaret "This message is intended for the use of the individual or entity to whom

it is addressed and contains information that is privileged and

confidential. If you, the readers are not the intended recipients, you

should not disseminate, distribute or copy this information and

communication to any individual(s) not specifically identified in the

above To: Heading. All Rights Reserved © 2003 OCZ Technology Group"

Jeg hadde et par spørsmål angående å øke volten for å presse mer ut av mine Corsair brikker, for å klare dette måtte jeg kjøpe en OCZrambooster, men han frarådet meg det, siden han mente jeg ikke ville tjene så mye på det, kjekt det, med folk som faktisk sier at produktet deres ikke vil hjelpe meg, jeg kunne jo glatt kjøpt en rambooster til 5-600kr :thumbup: Endte med at jeg kjører på FSB 235(ddr470) @ 2-3-3-10 2.85V

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...