girenloland Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 hvorfor ikke trådløs mus? Det er jo knall!!!! Jeg har min første trådløse nå, som jeg kjøpte for 3 uker siden. VELDIG fornøyd Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) Hvis du er så inntresert i spilling, så kan jeg garantere den komponeten som gir størst effekt er skjermen. (forutsatt at systemet ellers ok). Ville gjort som nevnt tidligere, kjøp maskin til 15 000 og bruk resten på skjerm. En 20 LCD er bare helt rått. Endret 18. november 2004 av Alcoholiday Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 hvorfor ikke trådløs mus?Det er jo knall!!!! Jeg har min første trådløse nå, som jeg kjøpte for 3 uker siden. VELDIG fornøyd Fordi det alltid vil være "lag" i overføring uansett hvilken type trådløs du bruker. Dette kommer du ikke utenom med dagens tekonologi. Greit nok, det er godt nok for 95% av gamere, men de som er ekstra følsomme, eller de som spiller "på høyt plan" vil merke forskjell. Da Kan jeg ikke med ren samvittighet annbefale trådløs til en som skal bruke svimlende 28.000 spesifikt til en spill PC... -Stigma Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Hvis du er så inntresert i spilling, så kan jeg garantere den komponeten som gir størst effekt er skjermen. (forutsatt at systemet ellers ok). Ville gjort som nevnt tidligere, kjøp maskin til 15 000 og bruk resten på skjerm. En 20 LCD er bare helt rått. Finnes nesten ikke 20" LCD enda som ikke har merkbart etterslep. D er det for dumt å puge ut sinsyky mye penger for en stor LCDsom aldri vil bli "glimrende" for gaing. Da ville jeg heller gått for en stor CRT og evt. solgt den om 2 år for å kjøpe LCD. Er enig om at stor (og god) skjerm = veldig viktig for gaming. -Stigma Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) S-IPS er vel knallgode paneler, gode til spill og i fargegjengivelse? Lacie Photon Vision II 20" og NEC 2080 UX+ er vel basert på S-IPS? http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=11130&side=6 <-- Lacie http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=8620&side=6 <- NEC Som man ser er begge to gode i spill. Jeg linker rett til konklusjonen Endret 18. november 2004 av fredrikrb Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Tja, disse er "ok" til spill, selv om etterslep er noe man ikke er helt kvitt selv på disse modellene. Tenk også på at disse koster nesten 10.000 kr hver, like mye som en grei PC i seg selv gjør. Men selvfølgelig, det er jo et alternativ... -Stigma Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) Lest konklusjonene? Her har du utrag fra Spill-delen av testene. For å finne ut av om LaCie Photon Vision II 20 kan brukes til mer enn kontorarbeid og bildebehandling, startet vi først opp velkjente Unreal Tournament 2004 og kastet oss inn i noen ville runder med "fragging". Etter noen runder kunne vi fort konkludere med at etterslep var et mer eller mindre ukjent begrep på denne LaCie-skjermen med sine 16 ms responstid. Fargene og kontrastene i spillet var så nydelige å se på at vi glemte både tid og sted. Skjermen er testet i spill som FarCry, Battlefield Vietnam. Thief 3, Bubble Trubble, Trackmania, Call of Duty og flere. Vi vil gå litt inn på spillet Bubble Trubble. Dette er et søtt lite flash-basert spill fra MiniClip som er gratis for nedlasting og flott til å teste skjermen for etterslep med. Spillet har en masse bevegelige grafiske elementer i ulike farger. Her får skjermen virkelig kjørt seg - spesielt i brett med røde farger. Vi kunne med glede notere at skjermen nærmest var blottet for etterslep, selv i de mest krevende brettene i dette spillet. Endret 18. november 2004 av fredrikrb Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Lest konklusjonene? Her har du utrag fra Spill-delen av testene. For å finne ut av om LaCie Photon Vision II 20 kan brukes til mer enn kontorarbeid og bildebehandling, startet vi først opp velkjente Unreal Tournament 2004 og kastet oss inn i noen ville runder med "fragging". Etter noen runder kunne vi fort konkludere med at etterslep var et mer eller mindre ukjent begrep på denne LaCie-skjermen med sine 16 ms responstid. Fargene og kontrastene i spillet var så nydelige å se på at vi glemte både tid og sted. Skjermen er testet i spill som FarCry, Battlefield Vietnam. Thief 3, Bubble Trubble, Trackmania, Call of Duty og flere. Vi vil gå litt inn på spillet Bubble Trubble. Dette er et søtt lite flash-basert spill fra MiniClip som er gratis for nedlasting og flott til å teste skjermen for etterslep med. Spillet har en masse bevegelige grafiske elementer i ulike farger. Her får skjermen virkelig kjørt seg - spesielt i brett med røde farger. Vi kunne med glede notere at skjermen nærmest var blottet for etterslep, selv i de mest krevende brettene i dette spillet. 1 grunn til å gå for En av de to skjermene Eller kjøp en PC til 5000 og 2 slike? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) Synes skjermene koster litt for mye, men har man penger og vil ta seg råd så er det jo bra. Eneste LCD jeg liker er 17", ellers må man opp i 20", 19" har altfor teit oppløsning. For stor pikselavstand\størrelse, eller hva det er. Ubehagelig å se på. (Dette er hva JEG mener) Endret 18. november 2004 av fredrikrb Lenke til kommentar
Katana-Bob Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 Syns jeg lukter et real casemod-prosjekt på det skapet der Skjønner ikke hva du skal med 1280MB RAM? 1 GB holder fint det. jeg var kanskje litt uklar her. poenget med ram'en der, var at på netshop oppsettet kan jeg ikke velge den platium ed. 2 som jeg ville ha, men jeg kan heller ikke velge vekk ram'ene som allerede er på listen. dermed må jeg kombinere eller bare ta ut ram'en som jeg kjøper med opppsettet (ed 2 må jeg kjøpe utenfor, og da taper jeg penger) Lenke til kommentar
Katana-Bob Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 tror ikke jeg kommer til å kjøpe meg 20" LCD hvis jeg skal ha 6800gt i SLI løsning. det i seg selv kommer på ca. 8000kr. Satte opp denne tråden i skjermforumet. Det er de skjermene jeg tenker på. Lenke til kommentar
Katana-Bob Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 ja, jeg glemte det nesten. tenkte på å kjøpe denne musen. Hvilket tastatur bør gå med? jeg skriver ganske mye (ja tenk, ikke bare spilling :!: ) liker veldig godt multimedia-knapper og snarveiknapper. jeg antar det blir en logitech vs. microsoft kamp da? Lenke til kommentar
Plukkern Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Har lest gjennom tråden sånn snarest, og det er en ting jeg ikke helt forstår. Så vidt jeg kan se så heller du mot å kjøpe en 17" LCD som har en oppløsning på 1280x1024. Ett (1, uno) Geforce 6800GT vil kunne kjøre alt av eksisterende spill i denne oppløsningen med AA og AF på max med framerates som skjermen bare kan drømme om å følge (dvs > 60FPS). Hva skal du bruke kort nr. 2 til? Varme opp kabinettet? Få opp støynivået? Imponere kameratene? Få utgiftene til å strekke til? (Tar forbehold om at jeg kanskje har misforstått og at du kun planlegger å ha muligheten for SLI et par år frem i tid). R. Lenke til kommentar
wotg Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Litt sånn på siden av debatten, men siden du skal bruke en masse $$$$ på pc. Kjøp deg et skikkelig kabinett og en god PSU. Disse delene varer jo lenge og kan brukes om og om igjen. Kabinett 1 Kabinett 2 PSU 1 PSU 2 PSU 3 Lenke til kommentar
Katana-Bob Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 Har lest gjennom tråden sånn snarest, og det er en ting jeg ikke helt forstår. Så vidt jeg kan se så heller du mot å kjøpe en 17" LCD som har en oppløsning på 1280x1024. Ett (1, uno) Geforce 6800GT vil kunne kjøre alt av eksisterende spill i denne oppløsningen med AA og AF på max med framerates som skjermen bare kan drømme om å følge (dvs > 60FPS). Hva skal du bruke kort nr. 2 til? Varme opp kabinettet? Få opp støynivået? Imponere kameratene? Få utgiftene til å strekke til? (Tar forbehold om at jeg kanskje har misforstått og at du kun planlegger å ha muligheten for SLI et par år frem i tid). R. Med SLI vil jeg jo ikke trenge å kjøpe nye kort så fort når jeg oppgraderer, og så kan jeg kjøpe 2 billige kort i fremtiden når jeg oppgrader. prøver bare å være så fremtidsrettet som mulig. siden jeg ikke skal kjøpe før i desember (det er da asus sin Nforce4SLI kommer ut) bestemmer jeg meg heller for et skap da. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 (endret) Kutt ned til litt nærmere 20.000 kr. Jeg er veldig sikker på at du vil angre på ditt kjøp om ca. et halvt år hvis du legger 28.000 kr. i det.. Kjøp gjerne nForce 4 med SLI, - 1500,- ....men sleng i kun en 6800GT foreløpig. - 3500,- Videre så er vel AMD A64 3500+ et godt valg mht. Pris/ytelse. - 2400,- Kjøp 1024 MB kvalitetsram (jeg er ikke ekspert der, men andre kan sikkert hjelpe deg mer)... - 2200,- Harddiskkapasitet velger du jo såklart selv.. Men en Raptor er vel selskreven i et slikt system. 74 GB Raptor til system og Programmer - 1500,- + 200 GB til lagring av annet dilldall... - 1000,- Når det gjelder DVD-brenner er NEC 3500 en slager. - 600,- Kabinett er jo også en smaksak, men sørg for å få en god strømforsyning. Et Chieftec kabinett med 360W er vel minimum. - 1500,- Skjerm. Ukens Tilbud på Netshop.no.. ViewSonic'en altså. - 7500,- Tilslutt et par middels kraftige Papst kabinettvifter - 300,- Totalt: 22.000,- Men skal du absolutt bruke mer penger så slenger du inn et GeForce 6800GT til. Eventuelt kan du gå for LaCie skjermen, men den koster jo et par-tre tusenlapper mer. Men med ditt budsjett på 28.000 skal jo det gå. Endret 19. november 2004 av Andreasfe Lenke til kommentar
Katana-Bob Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 (endret) Kutt ned til litt nærmere 20.000 kr. Jeg er veldig sikker på at du vil angre på ditt kjøp om ca. et halvt år hvis du legger 28.000 kr. i det.. Kjøp gjerne nForce 4 med SLI, - 1500,- ....men sleng i kun en 6800GT foreløpig. - 3500,- Videre så er vel AMD A64 3500+ et godt valg mht. Pris/ytelse. - 2400,- Kjøp 1024 MB kvalitetsram (jeg er ikke ekspert der, men andre kan sikkert hjelpe deg mer)... - 2200,- Harddiskkapasitet velger du jo såklart selv.. Men en Raptor er vel selskreven i et slikt system. 74 GB Raptor til system og Programmer - 1500,- + 200 GB til lagring av annet dilldall... - 1000,- Når det gjelder DVD-brenner er NEC 3500 en slager. - 600,- Kabinett er jo også en smaksak, men sørg for å få en god strømforsyning. Et Chieftec kabinett med 360W er vel minimum. - 1500,- Skjerm. Ukens Tilbud på Netshop.no.. ViewSonic'en altså. - 7500,- Tilslutt et par middels kraftige Papst kabinettvifter - 300,- Totalt: 22.000,- Men skal du absolutt bruke mer penger så slenger du inn et GeForce 6800GT til. Eventuelt kan du gå for LaCie skjermen, men den koster jo et par-tre tusenlapper mer. Men med ditt budsjett på 28.000 skal jo det gå. veldig flott oppsett det der. tenkte ikke på at jeg kan kjøpe en 6800gt senere. Vi får se. Har ikke bestemt meg ennå. la inn en tråd på ram forumet for å se hva folk kommer på til dette systemet først tenkte jeg skulle ta en raptor 10000rpm, men jeg ble frarådet det. var visst bare nyttig til servere og slikt. (vet at det blir raskere loading og sånt, 1-2 sekund her og der, hva gjør vel det?) tenker på en seagate barracuda 7200.7 120 eller 160mb tror jeg går for sony med både spiller og brenner. spilleren er jo like bra som andre merker og jeg brenner ikke så alt for ofte. når det gjelder kabinettet, tenkte jeg på antec sonata miditower 380w da jeg hadde komplett oppsettet, men nå som jeg har switchet til netshop, har de ikke den på kabinett-listen (på 939 bygget altså). det står noen andre antec'er der men jeg er ikke sikker på om de er bra. poenget er at den rett og slett ikke må være dårlig (vet ikke hva som er bra og dårlig i kabinett-markedet), og at den MÅ være minst 1 cm eller mer, lavere enn 46 cm. altså alt fra 45cm høyde og ned. 20" kommer jeg ikke til å kjøpe med tank på etterslep, og mest av alt pris. bare fordi jeg har budsjett på 28000 bety ikke at jeg har lyst til å bruke alle pengene. EDIT: fant denne på netshop oppsettet. Den var lav nok, og det er vel det eneste jeg vet hva jeg skal se etter. (har ikke peiling på kabinetter) Endret 19. november 2004 av Katana-Bob Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Siden du skal ha det i et skap, så er det sikkert ikke så farlig med støy. Siden netshop monterer behøver du ikke tenke mye på monteringslettheter. Derimot er Watt spesielt viktig siden du etterhvert skal ha SLI osv. Raptor er ikke bare forbeholdt servere. I servere bruker de ofte SCSI... (Og raptor av og til) Uansett, både jeg og mange andre bruker det. Og på en PC til 28'000 så mener jeg det er tull å ikke ha en raptor. Det er ikke uten grunn at alle anbefaller NEC ND-3500 som DVD Brenner. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 (endret) Lest konklusjonene? Her har du utrag fra Spill-delen av testene. For å finne ut av om LaCie Photon Vision II 20 kan brukes til mer enn kontorarbeid og bildebehandling, startet vi først opp velkjente Unreal Tournament 2004 og kastet oss inn i noen ville runder med "fragging". Etter noen runder kunne vi fort konkludere med at etterslep var et mer eller mindre ukjent begrep på denne LaCie-skjermen med sine 16 ms responstid. Fargene og kontrastene i spillet var så nydelige å se på at vi glemte både tid og sted. Skjermen er testet i spill som FarCry, Battlefield Vietnam. Thief 3, Bubble Trubble, Trackmania, Call of Duty og flere. Vi vil gå litt inn på spillet Bubble Trubble. Dette er et søtt lite flash-basert spill fra MiniClip som er gratis for nedlasting og flott til å teste skjermen for etterslep med. Spillet har en masse bevegelige grafiske elementer i ulike farger. Her får skjermen virkelig kjørt seg - spesielt i brett med røde farger. Vi kunne med glede notere at skjermen nærmest var blottet for etterslep, selv i de mest krevende brettene i dette spillet. Legg merke til bruken av ord som nærmest og mer eller mindre. Er skjermene bra til spill? Ja. Er de like gode som en CRT? Nei. Er det da verdt å betale i dyre dommer for dem? Det er opp til hver enkelt å vurdere, men det er fremdeles en kompromissløsning med dagen teknologi (om enn en god en). Surt å betale 9-10-tusen for deretter å ikke bli helt fornøyd, så jeg sier bare obs obs. LCD teknologi er enda ikke helt perfekt for dem med kresne krav. -Stigma Endret 19. november 2004 av Stigma Lenke til kommentar
Katana-Bob Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 Siden du skal ha det i et skap, så er det sikkert ikke så farlig med støy. Siden netshop monterer behøver du ikke tenke mye på monteringslettheter.Derimot er Watt spesielt viktig siden du etterhvert skal ha SLI osv. Raptor er ikke bare forbeholdt servere. I servere bruker de ofte SCSI... (Og raptor av og til) Uansett, både jeg og mange andre bruker det. Og på en PC til 28'000 så mener jeg det er tull å ikke ha en raptor. Det er ikke uten grunn at alle anbefaller NEC ND-3500 som DVD Brenner. når det gjelder strømforsyning til SLI kortene, så jeg at Asus sitt kort hadde dedikert innebygget strømforsyning til grafikkortene. Men vil dette bety at hvis jeg kjøper et eller annet kabinett med for eks. 300w, så vil kabinett-strømforsyningen brukes på alt i maskinen bortsett fra grafikkortene, som får strøm fra den innebygde EZ Plug'en? det er meget mulig at digital raptor'en er veldig bra, men hvis "veldig bra" betyr 20% rasker OS booting, 2 sekund raskere loading og raskere søking (jeg har nesten aldri brukt søkemotoren ) så mener jeg at det er bedre (for meg iallfall) å få meg en vanlig disk. Det er jo alltid ideelt å bruke mindre enn budsjettet tillater. alle dvd-spillerne og cd-brennerne har jo samme hastighet uansett merke (x16 for dvd og x48 for brenning?) Har ikke noe mot å vente litt mer på en cd som brennes. er mer kresen på ytelse i spill tror sannelig jeg klarte å presse prisen ned på netshop, som kenneth viste meg, til 18000 tror jeg viser oppsettet i morgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå