Mariush87 Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Når eg kjøper en bil, hva bør eg se etter og spør om kva som er galt? Har tenkt å kjøpe enn Mercedes E190, bare en billig til ca.3000-3500. Er det noe spesielt som eg bør se etter på disse bilen? Har bare tenkt å bruke den på privatveien inn til videre men skal kansje brukest på vei til sommeren da eg får lappen.....visst eg klarer den Det er bulk på høyrebak side på bilen, var rust på døren med dei er skiftet ut, er ungdommskjørt og er malt ganske dårligt.....hva bør eg gi for bilen? Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Har du bilde av bilen? Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 (endret) må nok en god del mekking til på den tenker jeg, det du burde se etter er feil som vil koste skjorta å fikse. Noen som har eksempler på slike feil? Har ikke så mye erfaring med bil men logisk klarer jeg da å tenke har selv en mazda 626 1989 som jeg kjøpte for 2000kr, veldig lite rust(untatt der mazda ville spare penger å brukte ræva metal), helt grei lakk og bare bagateller som måtte bli fikset. Trikset er å finne folk som ikke har ork til å få bilen eu godkjent og bare lar den stå istede. Her i gården har vi huka tak i de fleste ajajaj glemte å si at den hadde to bulker men de er jo "borte" nå så det glemte jeg Endret 17. november 2004 av sINNsRO Lenke til kommentar
moray Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Når eg kjøper en bil, hva bør eg se etter og spør om kva som er galt? Denne siden kan gi den en pekepinn. En side til. Enda en siden jeg er så godt i gang. Kjenner ikke til svakheter ved akkurat den modellen du kikker på, men gå i gjennom en eller fler av disse sjekklistene så får du en idè og hva du skal se etter og teste ut. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Tråden flyttes til "Bil->Annet" Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Noe du kanskje vil få litt flere tref fpå å søke etter er 190E. Dette er fordi det ikke er en E-klasse, men forløperen til nåværende C-klasse. E'en står på einsprut eller noe slik, tilsvarende i på andre biler, altså injectionmotor. Hvis det er 3000-3500 det er snakk om ville jeg ikke vurdert det en gang. Det er dyrt å ha bil! Uansett, se etter ujevn motorgange, rust, slark i styringa, glass og listverk, oljelekkasjer osv. Stikk hodet inn på alle tenkelige og utenkelige plasser og let etter ting som er unaturlige. Imidlertid må du ha eksepsjonelt høy toleransegrense for hva du godtar på en bil i den prisklassen. Betalte selv 63.000 + reg for min 190E '92. Det hører med til historien av den var definisjonen på strøken, da Lenke til kommentar
eab Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Hvis det er 3000-3500 det er snakk om ville jeg ikke vurdert det en gang. Hvis bilen virker, er godkjent og har skilter ville jeg ikke vurdert det jeg heller. Bare kjøp med en gang Dette gjelder ikke dersom du må sette bilen på verksted for å skifte olje og legge på vinterhjul. Det forutsettes at du klarer å se forskjell på ei skralle og ei rørtang + småfikse litt selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå