stigfjel Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Vurderer å splitte spill/multimedia/lagringsboksen opp i en dedikert lagringsboks med visse muligheter for 3D og en multimedia/spillboks. Spørsmålet er da hvilket skjermkort jeg må ha til den dedikerte lagringsboksen. Pris er et spørsmål, men det kommer an på tilbudet. Har funnet ut at det eneste alternativet til skjermkort på unix-plattformen er kort fra nVIDIA. Men f.eks. GF6800-baserte kort vil være totalt overkill. DX-ytelse er et ikke-tema, da dette kortet skal brukes i en ren unix-boks, og OpenGL er eneste mulighet for eventuell 3D. Blir kjempeglad for anbefalinger. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Vurderer å splitte spill/multimedia/lagringsboksen opp i en dedikert lagringsboks med visse muligheter for 3D og en multimedia/spillboks. Spørsmålet er da hvilket skjermkort jeg må ha til den dedikerte lagringsboksen. Pris er et spørsmål, men det kommer an på tilbudet. Har funnet ut at det eneste alternativet til skjermkort på unix-plattformen er kort fra nVIDIA. Men f.eks. GF6800-baserte kort vil være totalt overkill. DX-ytelse er et ikke-tema, da dette kortet skal brukes i en ren unix-boks, og OpenGL er eneste mulighet for eventuell 3D. Blir kjempeglad for anbefalinger. Hvilken prisklasse tenker du da? Jeg vil tro du kan komme over et noenlunde rimelig kort i 5900 serien. Det har jo helt grei ytelse og vil funke greit til OpenGL spill. Så at en i en tidligere tråd kom unna med ca 1300 spenn for et 5900 kort. Det var riktignok demokort, men du kan vel finne et kort til rundt 1500 kr eller så. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Tenkte på en rundt 1000 kr. Men absolutt, et FX5900 til en meget god pris med tanke på OpenGL høres ikke verst ut. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 jepp her kan nok 5900 være et bra valg! sjekk prisguiden! der kan du finne en bra pris til kortet Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Tenkte på en rundt 1000 kr. Men absolutt, et FX5900 til en meget god pris med tanke på OpenGL høres ikke verst ut. Blir litt dyrere enn jeg hadde trodd faktisk. Her er et til 1595 med ubekreftet ankomst 22/11. http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3928 Kanskje det vil lønne seg å holde et øye med demovarene til komplett. Da kan du gjøre et kupp. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Kanskje det vil lønne seg å holde et øye med demovarene til komplett. Da kan du gjøre et kupp. Det gjør jeg allerede. Ser etter en Cheetah 15K.3 68pins på komplett sine demovarer, så da kan jeg se etter et GF-kort samtidig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå