Gå til innhold

Skjermkort med grei 3D-ytelse i FreeBSD/Unix

stigfjel

Anbefalte innlegg

Vurderer å splitte spill/multimedia/lagringsboksen opp i en dedikert lagringsboks med visse muligheter for 3D og en multimedia/spillboks. Spørsmålet er da hvilket skjermkort jeg må ha til den dedikerte lagringsboksen. Pris er et spørsmål, men det kommer an på tilbudet. Har funnet ut at det eneste alternativet til skjermkort på unix-plattformen er kort fra nVIDIA. Men f.eks. GF6800-baserte kort vil være totalt overkill. DX-ytelse er et ikke-tema, da dette kortet skal brukes i en ren unix-boks, og OpenGL er eneste mulighet for eventuell 3D. Blir kjempeglad for anbefalinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vurderer å splitte spill/multimedia/lagringsboksen opp i en dedikert lagringsboks med visse muligheter for 3D og en multimedia/spillboks. Spørsmålet er da hvilket skjermkort jeg må ha til den dedikerte lagringsboksen. Pris er et spørsmål, men det kommer an på tilbudet. Har funnet ut at det eneste alternativet til skjermkort på unix-plattformen er kort fra nVIDIA. Men f.eks. GF6800-baserte kort vil være totalt overkill. DX-ytelse er et ikke-tema, da dette kortet skal brukes i en ren unix-boks, og OpenGL er eneste mulighet for eventuell 3D. Blir kjempeglad for anbefalinger.

Hvilken prisklasse tenker du da? Jeg vil tro du kan komme over et noenlunde rimelig kort i 5900 serien. Det har jo helt grei ytelse og vil funke greit til OpenGL spill. Så at en i en tidligere tråd kom unna med ca 1300 spenn for et 5900 kort. Det var riktignok demokort, men du kan vel finne et kort til rundt 1500 kr eller så.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...