Betelgeuse Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Hei Jeg falt for fristelsen her tidligere i ettermiddag og bare "måtte" ned på den lokale Narvesen å hente meg E330 (av en eller annen grunn liker jeg Samsung telefoner). Eneste minuset var i utgangspunktet at jeg måtte bytte til Sense. Siden jeg enda har 1 mnd igjen av bindingen på min gammle telefon (jeg var en av de som var så dum å sa ja til 18 mnd binding fra Tele2 for 1 1/2 år siden) så kunne jeg ikke portere nummret mitt med en gang. Derfor tok jeg med nytt nummer. I utgangspunktet så skal disse telefonene være låst til Sense, både overaskende og gledelig var det derfor å prøve Tele2 sim-kortet mitt i telefonen. Det fungerte uten problemer! Har jeg vært "heldig" eller er det flere som har opplevd dette med telefoner fra Narvesen/Sense? Jeg vet forøvrig at jeg uansett må betale 99 kr mnd det neste året, og det gjør meg forsåvidt ikke så mye. Godt mulig jeg bytter til Sense når jeg kan portere nummret jeg bruker også, men det får tiden vise (eneste jeg vet er at jeg ikke skal være abonent hos Tele2, selskapet med kundeservice som Hitler ville vært stolt av). mvh Ragnar Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Kult, at det gikk. Har selv litt lyst på SE K500i. Men jeg tar ikke sjangsen om det ikke vil fungere med Netcom sim-kortet mitt. Lenke til kommentar
Betelgeuse Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Jeg er helt grønn på dette med telefoner. Så for sikkerhetsskyld må jeg spørre. Når jeg først har kunnet bruke et annet sim-kort i den, så kan ikke Sense i ettertid "gjøre noe" i sine "sentraler" som gjør at telefonen plutselig er låst til de? Jeg kan jo ikke tenke meg det, men man vet jo aldri.. mvh Ragnar Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Betelgeuse: Hvor mye ga du for den?? Kunne selv tenkt meg den. Ser at Telebutikken har den på nettet, kanskje også i butikkene sine. Hvordan ble kamerabildene? Har du noen mulighet til å få lagt ut noen eksempler her på forumet? Lenke til kommentar
Betelgeuse Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Koster 499 på Narvesen, + 99kr pr mnd i 12 mnd til Sense. Billedkvaliteten er "ok" bedre en de billigste Nokia telefonene og bedre en web-cam. Men enda et godt stykke igjen til selv gamle digitalkameraer. Kan sende deg noen bilder på e-mail om du legger igjen en adresse her. Noen som kan bekrefte at den ikke kan bli "bundet" til Sense i ettertid? mvh Ragnar Lenke til kommentar
Silent Copper Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Når man stiller inn mobilen med opperatør lås ville det være veldig uøkonomisk og måtte stille inn vær mobil på et simkort.. så derfor er det sånn at det første simkortet som blir satt i mobilen er det mobilen låser seg til.. vet ikke om noe tilfelle der mobilen har låst seg til et spesielt simkort før noe simkort har vært i.. Samsung er best!!! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Sense kan ikke gjøre noen slike endringer, da operatørlåser gjøres på telefonnivå. Skulle de gjort dette så måtte de lånt telefonen din. Men en ting, sjekk om den fungerer med sense etter at du nå har satt i tele2, kan hende den har sim-sperre (kun første sim-kortet som settes i fungerer) istedenfor operatørsperre. Lenke til kommentar
Silent Copper Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 finnes det sperrer som sperrer seg til en speielt simkort uten at det har vært noe simkort i..da må altså sense sende inn bestilling til samsung om at de skal sperre alle mobilene inn på et spesilet simkort hver.. høres ikke sannsyngelig ut.. men hvordan er det denna operatør sperra funker a?..jeg tror ikke jeg har skjønt det..hehe.. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 (endret) Betelgeuse: Har sendt melding (PM) til deg Endret 17. november 2004 av CellularDude Lenke til kommentar
Betelgeuse Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Jeg tviler på telefonen låste seg til det første sim kortet. For det første sim kortet jeg satte i var det som fulgte med fra Sense. Jeg skal prøve å bytte tilbake til det nå etterpå. Men det virker som om jeg har vært heldig (så kan man jo diskutere om det er moralsk av meg å evt "utnytte" dette). CellularDude: Mail er påvei om 2 minutter. Takk for avklaringen(e). mvh Ragnar Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 (endret) Betelgeuse: Det er vanlig av operatørene å skrive at telefonen er låst, selv om den egentlig ikke er det. Dette gjør de antagelig for å lure deg til å tro at du ikke kan bytte abonnement (og dermed sparer pengene de ville brukt på å faktisk låse den). Se for eksempel på nettsidene til Tele2. Av alle telefoner de selger der, er det kun K500/700, E700 og T630 som faktisk er låst, selv om det står på alle modellene at de er låst. Men sjekk først at den ikke låste seg til sim-kortet du satt i. Men ettersom du må betale for telefonen i form av månedlige avdrag, burde det jo ikke være noen grunn til at den skulle låses heller... Endret 17. november 2004 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Silent Copper Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Tror det faktisk er fri månedsavgift på sense..så kan man da i teorien bare ha kortet liggende og gi faen?.. det brevet i posten med kr 0 giroen er vel ikke så farlig?.. hmm.. Lenke til kommentar
roy_nor Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Du glemmer det gebyret det koster å tegne ab. hos sense.. 199,-.. uansett i lengden så er dette tull... : Pris tlf: 499,- mnd ab: 99,- * 12 = 1188,- tegning ab: 199,- = (ifølge min trofaste windows 95 kalk!) 1886,- og når billigste K500i i prisguiden er 1500,-(?) så burde det vel ringe en bjelle et eller annet sted? spes for de som har et sim kort fra før av! Lenke til kommentar
Silent Copper Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Hvis det koster 99 i månden er det så klart dumt..trodde sense ikke hadde denne månedsavgiften på aboet sitt.. og da hadde det kostet 499 + 199 = (ifølge hode, også trofast til tider) 698..og da hadde det vært billigre.. for et abo uten måneds avgift som man lar ligge koster jo ikke no Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Billigste K500 er pr tiden 1995,- pluss frakt overkant av 2100,- Så man sparer jo på å kjøpe sense-telefonen. Men ingen her har ennå sjekket om K500 er operatørlåst, så jeg hadde ikke gamblet på noe. Lenke til kommentar
Mobilguiden666 Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Hvis det koster 99 i månden er det så klart dumt..trodde sense ikke hadde denne månedsavgiften på aboet sitt.. og da hadde det kostet 499 + 199 = (ifølge hode, også trofast til tider) 698..og da hadde det vært billigre.. for et abo uten måneds avgift som man lar ligge koster jo ikke no Ehhh....HALLO?? Si meg , jeg kunne tenke meg ett nytt stereoanlegg. Kan jeg FÅ ditt? Tror du Sense / Telenor / Netcom m. fler GIR bort telefoner? Sense HAR 0,- i faste avgifter. HVIS du da ønsker å kjøpe en telefon tilkommer 99,- pr mnd. Det er nedbetaling av telefon pluss at det er rabbatert. EKS: E330 fullpris ca. 2500,- ( Sense er den første som har fått denne ) E330 med Sense 499,- + 199,- + 99,- X 12 = 1886,- Da har du fått 600,- i avslag PLUSS rentefri nedbetaling på telefonen.... Lenke til kommentar
Silent Copper Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) hehe..hadde vært litt for billig det da =).. Er jo et kjempe tilbud egentlig det her da.. har ikke stero jeg =( bare pc .. eller skulle du så klart fått det =P ----------------Edit----------------------- men da lønner det seg jo å kjøpe den da og betale den rentefrie avbetalingen og bare la kortet ligge..for det er ikke abo mnd avgift.. og da koster det jo ikke noe å bare ha aboet.. Endret 18. november 2004 av Silent Copper Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Noen som har prøvd å sette inn et Netcom sim inn i en av mobilene som Narvesen selger? Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Noen som har prøvd å sette inn et Netcom sim inn i en av mobilene som Narvesen selger? Telenor og ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå