Energizer Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Hei! Jeg lurte på om noen kunne hjulpet meg litt. Mitt problem er at jeg har en DELL 933 mhz og en selvspikka XP1600+ Problemet er at når jeg setter i nettverkskabler lyser det i lysene, men etter en restart og innstilling av nye protokoller og drivere slukker lyset i den ene maskina og jeg får ikke kontakt. Alle andre maskiner reagerer med min. Bare ikke denne! Det fungerer heller ikke med hub og få Dell maskina med. Dell maskina har et Jensen kort i og jeg selv har et W-Linx og et 3com Combo kort. Noen som har noen ideer? det fungerte ikke under win98. Har nå prøvd winxp.. ser ikke ut til og virke nå heller... Noen som har noen ideer? Takk til alle som gidder og svare Lars Lenke til kommentar
KrizzKrozz Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Så vidt meg bekjent er det nødvendig for maskinen å ha et ip nummer for å komme på nett. Dersom maskinen har dhcp på trenger du en dhcp server for å gi maskinen et ip nummer. prøv å sett et ipnummer på maskinen du ikke får lan. for eksempel 10.0.0.1 Deretter går du inn på maskinen som du har nettverk på skriver ipconfig /all i et dos vindu, får fatt i ip-nummeret og deretter pinger du maskinen med nett fra den andre. Dersom du skal ha maskinen på et wan må du antakelig ha internet connection sharing eller lignende, avhengig av hvilken tilkobling du har til verden. Lykke til! Kristian Lenke til kommentar
Energizer Skrevet 27. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2002 Hmm... har fast IP adresse på begge maskinene. Har ADSL på den ene, men bruker ikke det på nettverket. Bruker krysset kabel mellom maskinene... ;= Lenke til kommentar
Gaute Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Først .. nyeste drivere! :smile: De som Windows legger in som standard sliter ofte med autosensing på 100TX nett. Dette vil du se med at Lyset på NIC'et lyser helt til windows er kommet et stykke ut i oppstarten sin. Ellers kan du prøve å gå inn på Hardware manager og sette en media type og Halv / Full duplex manuelt 10 Mbit Halv Duplex (10BaseT) 100 Mbit Full Duplex (100TX) G. Lenke til kommentar
Energizer Skrevet 28. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2002 Begge maskinene har Winxp og de nyeste driverene. Alle de andre kortene funker og alle bruker jo realtek drivere. Har full duplex på, men lyset i dell maskina lyser alltid, men ingen andre maskiner får kontakt. (lyser ikke) Ved andre nettverk fungerer det Har Jensen kort i dell maskina... noen som har en god ide? Lenke til kommentar
Loce Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Er kansje vel elementært, men ta å test en anna kabel Lenke til kommentar
Energizer Skrevet 28. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2002 har prøvd med Switch, Hub og kryssa kabel.. no reaction! Lenke til kommentar
Noki Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Hei! Jeg har hatt ett lignende problem. Det som var feil var at Internet Connection Sharing var på. Da satte Windows XP automatisk opp en DHCP-server. Når jeg satt fast IP på begge maskinene fant de da ikke hverandre. Så du kan prøve å slå av dette. (Egenskaper på internett-tilkoblingen - advanced, og så ta av krysset under Internet Connection Sharing) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå