Gå til innhold

Hjelp til kjøp av s939 PC

Anbefalte innlegg

Hei og hå! Jeg har altså tenkt å kjøpe en pc for gaming og sånne morsomheter. Her har jeg da satt opp et oppsett til hvordan den muligens skal være. Jeg er ikke akkurat noen hardwareekspert så råd og tips og feedback og sånt mottas med stor takk.

Har heller ikke lagt til noe grafikkkort, men jeg skal mest sannsynlig ha et Radeon X800XT PE. Men da disse kortene er utsolgt mange steder så venter jeg bittelitt med det. Og mus og tastatur har jeg fra før, så derfor er ikke det med i lista.

Her er da altså pc'n:

AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHzSocket 939, 512KB cache, BOXED

MSI K8N NEO2 Platinum-54G Hovedkort S939nForce3 250Ultra,SATA,GbLAN,ATX,Dual-DDR

Samsung 19" CRT Syncmaster 957P TCO99Skjerm

Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB SortFloppydisk Intern

Patchkabel UTP CAT5E Grå 15mRJ-45/RJ-45, AWG24

Western Digital Raptor 36.7GB S-ATA8MB cache 10000RPM

2 x Hitachi Deskstar 7K250 250GB S-ATA8MB cache 7200RPM

Corsair TWINX1024-3200XL DDR-DIMM 1024MBKit w/two matched CMX512-3200XL DIMMs

Serial ATA cable 50 cm vinkletS-ATA/150 (for 1 harddisk)

NEC DVD recorder ND-3500A IDE SortBulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

Antec SX1040BII Miditower, Sortm/400W Strømforsyning

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei og hå! Jeg har altså tenkt å kjøpe en pc for gaming og sånne morsomheter. Her har jeg da satt opp et oppsett til hvordan den muligens skal være. Jeg er ikke akkurat noen hardwareekspert så råd og tips og feedback og sånt mottas med stor takk.

Har heller ikke lagt til noe grafikkkort, men jeg skal mest sannsynlig ha et Radeon X800XT PE. Men da disse kortene er utsolgt mange steder så venter jeg bittelitt med det. Og mus og tastatur har jeg fra før, så derfor er ikke det med i lista.

Her er da altså pc'n:

AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHzSocket 939, 512KB cache, BOXED

MSI K8N NEO2 Platinum-54G Hovedkort S939nForce3 250Ultra,SATA,GbLAN,ATX,Dual-DDR

Samsung 19" CRT Syncmaster 957P TCO99Skjerm

Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB SortFloppydisk Intern

Patchkabel UTP CAT5E Grå 15mRJ-45/RJ-45, AWG24

Western Digital Raptor 36.7GB S-ATA8MB cache 10000RPM

2 x Hitachi Deskstar 7K250 250GB S-ATA8MB cache 7200RPM

Corsair TWINX1024-3200XL DDR-DIMM 1024MBKit w/two matched CMX512-3200XL DIMMs

Serial ATA cable 50 cm vinkletS-ATA/150 (for 1 harddisk)

NEC DVD recorder ND-3500A IDE SortBulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

Antec SX1040BII Miditower, Sortm/400W Strømforsyning

Ser bra ut dette, men får jeg spørre hva du må ut med? :roll:

Lenke til kommentar

hmm... først og fremst bryr du deg om støy??? 36.7 Gbs hardisken (Raptor) bråker fælt... (ifølge andre forum brukere)

Ville ha ventet på nForce4 med PCI-EX (og ddr2?)

da kjøper du X800XT i PCI-EX versjon linky inne på lager å greier!

så er du flink gutt og venter på et nForce4 HK kommer inn på en webshop :thumbup:

PS: Jeg hadde den skjermen du har skrevet opp nå før, byttet til LCD. Vet du hvorfor? Jo, fordi den skjermen er SVÆÆÆR :thumbdown:

hvis du har lite plass, kjøp LCD, og IKKE den skjermen!

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Takk for masse svar.

Når kommer det socket 939 nforce4 kort med pci-ex da? Lenge til? Det hadde jo seff vært greit å hatt pci-ex, men det er ikke noen hovedkort med amd-støtte OG pci-ex så vidt jeg kan se. Men det kommer vel?

Og bråker den 74 gb raptoren mindre enn 36.7 gb'n? Ellers bryr jeg meg egentlig ikke så mye om støy, er vant til ekstreme mengder støy fra den gamle pc'n. :) Men 74gb'n kostet ikke så mye ekstra så... hmm...

Og jeg har god plass og liker crt, så størrelse på skjermen er ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Wow, fett!

Jeg har et annet spørsmål også: vil man merke noen forskjell i ytelse på et x800xt agp og et x800xt pci-ex? Eller vil ytelsesforskjeller først merkes når pci-ex har fått mer innpass og skjermkort lages spesielt for det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...