Gå til innhold

Mitt gamle utdaterte FX 5200 kort...

KusaRS

Anbefalte innlegg

Ja nå er det jo sånn da at jeg har et Geforce FX 5200 kort... 256 MB minne, 128 bit, 450Mhz minne...

Men detta, som dere sikkert skjønner, suger... Jeg trenger litt hjelp her... Trenger noen råd om hvordan å få detta til å gå litt fortere... Har prøvd med å klokke det, men ærlig talt så gidder jeg ikke å klokke det på nytt hver gang jeg starter opp maskinen på nytt... har hørt om å endre no i bios-en til kortet men aner ikke hvordan.. :blush:

Så derfor spør jeg dere kyndige, PLEASE hjelp meg!?!?!

(og jeg som hadde tenkt til å kjøre HL2 med litt nice grafikk å... :cry:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en 128MB Ram utgave... Hvor mye er det verdt? OG er enig med de to andre, en total feilinvestering, det greier ikke kjøre CS:Source på laveste uten lagging (jeg er litt kresen da men...)!!!

Eneste håp for FX5200 er kanskje å kun konsentrere seg om OpenGL-spill. Da kan kortet ha en sjanse. Men når det kommer til DX9, gir dette kortet en helt håpløs ytelse.

Lenke til kommentar
Jeg har en 128MB Ram utgave... Hvor mye er det verdt? OG er enig med de to andre, en total feilinvestering, det greier ikke kjøre CS:Source på laveste uten lagging (jeg er litt kresen da men...)!!!

Eneste håp for FX5200 er kanskje å kun konsentrere seg om OpenGL-spill. Da kan kortet ha en sjanse. Men når det kommer til DX9, gir dette kortet en helt håpløs ytelse.

Kanskje jeg får TVINGE OpenGL bruk i UT 2004... Det er ikke særlig bra på Doom 3, hakker litt på minimum alt...

Lenke til kommentar
Men husk dere med FX 5200 (som er i samme smørja som meg), at dere burde IKKE bruke antialiasing og anisotropisk filtrering... kjør uten det og dere vil merke en fin forskjell...

Tror ikke de kjører slike "luksus innstillinger" heller nei.. Finnes nok flere 64 mb kort som fungerer bedre enn det greiene der.

Lenke til kommentar

Har også et FX5200 kort, det er da ikke så ille med mindre du er hardcore gamer?????

Har klokket med rivatuner til 315MHz core og 500MHz memory, og bruker Omega 61.77 drivere i performance mode. Kjører stabilt uten artifacts.

Får 1413 i 3DMark03.

Kjører Doom3 demoen i high quality 1024x728 helt fint med uten hakking og lagg.

Så helt håpløst er dette kortet ikke, selv om mange hevder det motsatte.

Men kommer nok til å bli byttet ut med et 6600 AGP kort etterhvert når de kommer til en fornuftig pris.

Edit: Doom3 går ikke så glatt lenger, nå sliter det i medium quality, dette er vel mer normalt for 5200. Vet ikke hvorfor det funket så bra en stund.

Byttet til 6600GT nå, meget bedre.

Endret av Vegggen
Lenke til kommentar

Burde kanskje legge til at jeg har montert på en gammel CPU vifte på kjøleribba for å holde tempen nede etter at det ble klokka. (kjøres på 5V for å holde støyen nede, kjøler bra nok allikevel).

Rivatuner laster du ned fra guru3d.com, er greit å bruke hvis du holder deg unna de avanserte innstillingene. Mulighet for å huke av for å bruke innstillingene ved oppstart av windows så du slipper å klokke hver gang som du sier.

Oppdater driverne dine også, finnes på nvidias hjemmeside, eller omegadrivers.net

Lenke til kommentar

Tror ikke det vil være verdt noe særlig. Man kan jo finne brukte GF4200 ti 128mb helt nede i 350,-

Selv om disse mangler støtte for DX9, regner jeg de for mye bedre en FX5200

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...