Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bruke trådløst internett på fast hjemmeLAN

Anbefalte innlegg

Hei, har kanskje et litt spesielt problem som jeg håper at noen kan hjelpe meg med.

Jeg bor rett ved siden av skolen min, som har trådløst nettverk.

Har testet laptop m/trådløst nettverkskort utenfor der jeg bor og har greie signaler . Skolen praktiserer vpn for å komme på det trådløse nettet. Hjemme skal jeg sette opp et fast nettverk.

Er det noen mulighet for å bruke internett gjennom skolen ved å koble til en router/bridge til en switch og ha en antenne i vinduet? Om dette er mulig, hva trenger jeg av utstyr og hvordan skal jeg sette opp dette?

Hadde vært veldig glad om noen kunne ha hjulpet meg med dette problemet, da det hadde spart meg for masse ADSL regninger =)

Endret av magnuje
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det du trenger er en brigth koster ca 750kr på mpx.no , kan anbefale wet-11v2

den er bare 11b men den er stabil og du kan se signal styrke. og den kan søke , og du kan lett koble til exstra antenne, og fake mac lett :)

da får du normal tp kabel i pcen :) bruker den selv. sammen med en home made qadro antenne.

har du andre spørsmål mail meg på (siden jeg er på formet ca 1-2ganger i mnden

Erik Ranvik

Endret av ranvik
Lenke til kommentar

hei! Takk for svar.

Et par ting til jeg lurer på før jeg bestiller.

-Hvordan blir dette med flere maskiner i nettverk mot vpn trådløst internett? Må alle maskinene logge seg på gjennom vpn?

-Vil det trådløse nettverket(skolen min) se hele mitt hjemmenettverk eller vil de bare se en klient?

-finnes det tilsvarene prudukter til wet11 med innebygd switch?

Lenke til kommentar

hei, fant noen andre produkter som jeg tror kan brukes til å utnyttte internett fra det trådløse nettverket på mitt hjemmeLAN. Den ene har også en VPN funkskjon. Vil det si at routeren logger seg på VPN for hele nettverket?

http://prisguide.hw.no/vis_produkt.php?pro...&view=techinfos

http://www.pcworld.no/produktguiden/index....3/vistype/speks

Begge disse har også switch innebygd.

Linksys'en tror jeg har den egenskapen at den utgir seg for å bare være en vanlig klient på det trådløse nettet, mens den deler traffikken ut til maskinene bak seg. stemmer dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...