Tha sims Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Jeg skal ha radiatoren ute i miniusgradene (lenge leve vinteren). Spm er som følger: "hva skal jeg isolere for å forhindre kondens?". Vill kjøre dette på mest mulig sikker måte. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 cpu osv.. der det lages varme Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Hehe.. sorry ballemann, men jeg synes svaret ditt var litt tynt, men for all del må jeg takke. Kan dere ikke spesifisere litt mere da Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Isolér alt som er inni kabinettet av slangar, blokker osv. Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 (endret) Ok, slanger og blokker. Men, hvordan isolerer man blokkene? Jeg skal bare kjøle cpu i første omgang. Et annet spm, er det vits i å isolere bak unfer socket (på baksiden av hk) ? Endret 17. november 2004 av Tha sims Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Du isolerer blokkene med neoprenegummi. Går an å skjære til sjølv og feste, men du får óg kjøpt ferdige sett til å lime på. Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Hvordan skal blokken isoleres? Har dere noe bilder eller noe sånt? Hvor får man kjøpt neoprenegummi? Har søkt på google, så det er sagt. Takk for svar. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Du trenger ikke isolere blokken hvis den ikke blir kaldere enn kabinettemperaturen din! Og det kommer helt an på evt. HVOR mye kaldere det vil bli og luftfuktighet og sånn. Å isolere på baksiden, TROR jeg ikke vil være vits, da cpu sikkert vil holde den delen varm.. Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Det er jo opptil -25 grader på cpu vi snakker om. Kan nok tenke meg at det bør isoleres på blokka. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 (endret) -25 på vannet ja? Edit: eller er jo ikke utenkeleig at du får 30-40 blå på vannet hvis du bor på en ekstrem plass da. Uansett så ville jeg ha isolert det som isoleres kan Endret 17. november 2004 av ManagHead Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Dang! hehe, seffern blir det varmere... Men, jeg har enda ikke helt forstått hvordan man isolerer blokka Lenke til kommentar
Josten Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Neoprengummi er vel omtrent det som er i de fleste sitteunderlag. Dette får du i såfall kjøpt mange steder. Feks litt store matbutikker, sportsbutikker osv. Klipp det opp og sørg for å få det tett rundt hele blokken. Hvis du regner med at vannet kan få -25grader, bør du absolutt isolere på baksiden også. Gjerne et pra lag. Bruk også dielektrisk fett inne i "hullene" i socketen. Kort sagt, så bør hele kjøleblokken og prosessor/deler av hk være dekket av neopren. Og det må ikke være noen "luftlummer" i nærheten av dette. Du kan se litt på hvordan folk isolerer med peltier og vapochill. Hvis noe jeg sa her er galt, så vennligst si ifra Lenke til kommentar
MagE Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 skal også sette radisen in ute (skal bare få den først) men sammen med et kraftigt peltier(200-250watt) vil det fryse for godt da? (65watt CPU som skla klokkes LANGT opp) Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 ta en titt på det 5ghz prosjektet til noen på en eller annen nettside, hvor det er brukt flytende nitrogen.. Der er det bilder av alt som du trenger å isolere.. ballemann =) Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 The modfathers har en artikkel om peltierkjøling med mange bilder... Lenke til kommentar
klikko Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 ta en titt på det 5ghz prosjektet til noen på en eller annen nettside, hvor det er brukt flytende nitrogen.. Der er det bilder av alt som du trenger å isolere.. ballemann =) www.tomshardware.com Lenke til kommentar
jingt Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 vannet fryser jo når det 0 grader Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå