Gå til innhold

Hvor bra settup til HL2?

garfunk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det sier vel seg selv at Geforce 6800 yter vanvittig mye bedre enn 9600XT.. Ikke at du trenger noe særlig høyere ytelse enn 9600XT til HL2 da, (i følge han som testet HL2 med 9600XT). Så Geforce 6800 virker som bortkastede penger dersom du ikke skal kjøre mer krevende spill enn HL2 på det.

Lenke til kommentar
Det sier vel seg selv at Geforce 6800 yter vanvittig mye bedre enn 9600XT.. Ikke at du trenger noe særlig høyere ytelse enn 9600XT til HL2 da, (i følge han som testet HL2 med 9600XT)

hehe riktig det ;)

men skal du spille på høy grafikk er 3d kortet bra nok, men det kan kanskje bli litt lite ram. er ikke sikker

Lenke til kommentar
Prøvd å spille litt farcry, men det lagger ganske så mye. har testa med forskjellig oppløsninger....lagger en god del på 800x600 på medium? er dette normalt eller?

nei! jeg spiller på full grafikk på farcry med mitt 9600xt så da burde du klare hvertfall mer enn 800x600 uten lagg!

du bør nok skaffe mere ram! virker som det er flaskehalsen!

Lenke til kommentar
Kan jeg bare skaffe en 512 brikke til da?

kjører nemlig dual channel 256 x 2....har bare 3 slots for rambrikker...vil det da funke om jeg setter inn den ene 512 brikken?

Jeg tror: om du setter i en brikke til vil det bli 3 brikker i single channel mode. Dual Channel funker bare med 2 identiske minnebrikker.

Jeg vil også tro at 1024MB i single channel vil gi bedre ytelse enn 512MB i dual channel, siden socket a har minimal ytelsesøkning med dual channel.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
Jeg tror: om du setter i en brikke til vil det bli 3 brikker i single channel mode. Dual Channel funker bare med 2 identiske minnebrikker.

Jeg vil også tro at 1024MB i single channel vil gi bedre ytelse enn 512MB i dual channel, siden socket a har minimal ytelsesøkning med dual channel.

Genialt bra :D

Men får se hva jeg gjør. Har også lyst til å bytte 6800 kortet mitt til et x800...(bruke angrefristen) hehe...men tviler på det blir noe av. egentlig nødvendig

Lenke til kommentar
Kan jeg bare skaffe en 512 brikke til da?

kjører nemlig dual channel 256 x 2....har bare 3 slots for rambrikker...vil det da funke om jeg setter inn den ene 512 brikken?

hvis du får 1024mb ram til sammen vil det seffølgelig hjelpe!

men om det blir helt bra kan jeg jo ikke garantere, men jeg trur det vil hjelpe!

hadde samme problem før selv bare ikke med samme skjermkort. hadde bare 512mb ram å spillet lagget som bare f!

kjøpte ny pc med dobbelt så mye ram og bedre skjermkort(ikke like bra som ditt) å alt går perfekt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...