Gå til innhold

Lav FPS i Counter-strike

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg merket at i CS hakker det! FPS'n hopper ifra 12-60 Frames pr second! Dette har skjedd i det siste, kan ikke huske at det har hakket noe før! Hakkingen er merkbar, særlig med mye action i området/bildet. Før lå jeg jo på 40-70 fps og merka aldri noen problemer!

Jeg har en AMD 1.4 Ghz, 512 SDRAM, Geforce2 MX400 64 ram. Dette skulle da holde i massevis!

Er det noen som kan hjelpe meg å finne ut hvorfor det er slik?

Hadde den nyeste detonator driveren, prøvde opengl 800x600 og 1024x768 samt directX. Rullerte til den versjonen før den, samme oppløsninger, uten at det hjalp noe særlig. Merket meg at det virket som om det fløyt _bedre_ i 1024x768 enn 800x600 i OpenGL riktignok.

I CS har jeg rate=9999 og fps_max=100.

Jeg har 1mbit linje og pingen ligger stabilt på 30-40ms med ingen choke eller loss.

Kjører win xp professional med nyeste oppdateringer.

Kan noen værsåsnill å hjelpe meg?

-karl kristian aurstad

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde dette nå. Skifta til "av som standard" i skjermkortinnstillingene. Første jeg la merke til i CS er at fps ligger nå mellom 12-100 istedet for 12-60. Hakkingen er like fremtredende som før.

[ Denne Melding var redigert av: aurstad på 2002-05-27 20:18 ]

Lenke til kommentar

hehe, nå har jeg dritti på leggen.. Fant ut av det var web-cam programmet som jeg bruker til å legge stillbilder (ifra vinduet mitt) ut på internett som lå i bakgrunnen.. d fucka opp CS.. hehe.. *gremmes*

thnx for replies anyway..

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-27 23:45, Basus skrev:

Ligger konstant på 59-60 FPS i CS, med mine specs...lurer hva i **** som gjør dette!

versjon 1.3 sørger for at FPS'ene mine ble halvert... skjønner ikke hvorfor. både opengl og direct3d.

håper versjon 1.4 funker like bra som v 1.2

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-28 17:04, CS_eR GøY skrev:

Hvis du har xp eller win2k må du laste ned nvidia rate fix slå slipper du å skru av vsync

Skulle ønske at alle fattet det........folk flest fatter ikke hva v-sync er, virker det som.....

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-28 01:51, GeeZuZz skrev:

versjon 1.3 sørger for at FPS'ene mine ble halvert... skjønner ikke hvorfor. både opengl og direct3d.

håper versjon 1.4 funker like bra som v 1.2

v1.2 ja..?

Er det mange her som ikke forstår at windows setter refresh rate på skjermen til 60Hz veldig ofte.

Under egenskaper for skjerm, avansert, velger du kort, og setter oppdateringsfrekvens så høyt som mulig i alle oppløsninger (iallfall slik i win98, med nvidia kort seff).

Hvis skjermen din er satt på 60Hz, og du slår av vsync, så vil du se sånn "bølge" nedover skjermen ganske ofte.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:

Den 2002-05-28 19:13, Radiax skrev:

Quote:

Den 2002-05-28 17:01, normal skrev:

bildet blir merkelig og buggete med vsync av. en grunn til at det ikke er av standard

Fordi Hz på skjermen og fps ikke stemmer overens.

unngår man strekene hvis man setter max fps på 100, 85 e.l (samme som skjermen)?

i det hele tatt; hvordan unngå feil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...