Achilleus Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 (endret) Noen her som har peiling på en bra forsterker mellom 3000kr - 4000kr ? Jeg har nettopp sett på en Yamaha RX-V550 : Yamaha RX-V550 Komplett - Yamaha RX-V550 Forsterkeren skal være over 130w .. evt over 90w RMS. Denne forsterkeren skal jeg kjøre Hjemme Laga HornBass på, som er på en 95 w RMS . og andre høyttalere som blir oppkobla som et hjemmekino annlegg. Har du noe og annbefale? Skriv gjerne Takk Endret 17. november 2004 av Achilleus Lenke til kommentar
Achilleus Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Denon 3805 Den var vakker Lenke til kommentar
Ingebrigt Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Forsterkeren skal være over 130w .. evt over 90w RMS. Denne forsterkeren skal jeg kjøre Hjemme Laga HornBass på, som er på en 95 w RMS . og andre høyttalere som blir oppkobla som et hjemmekino annlegg. Hva skal du med forsterker når du allerede har 95w i høyttaleren din??? Lenke til kommentar
Achilleus Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Forsterkeren skal være over 130w .. evt over 90w RMS. Denne forsterkeren skal jeg kjøre Hjemme Laga HornBass på, som er på en 95 w RMS . og andre høyttalere som blir oppkobla som et hjemmekino annlegg. Hva skal du med forsterker når du allerede har 95w i høyttaleren din??? hmmm, Er vel 95w RMS på høyttalerane, tåler nok en god del mere vil jeg tro, men tørr ikke ha allt for stort trøkk i de, hehe. Er hjemme mekka, men vil kanskje tro at jo høyere pris også på anlegget vil jeg også få bedre lyd, altså nå tenker jeg ikke Watt, men generelt bedre lyd Lenke til kommentar
Ingebrigt Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Poenget mitt var at det ikke finnes watt i en høyttaler. Om du kjøpte/skaffet element til bass hornet ditt som var merket med 95w er det bare et markedsføringstull (tall). På et slikt budsjett som du forespeiler ville jeg nok gått på bruktmarkedet og sett, helst lokalt så du kan låne hjem og teste på høyttalerene. Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Hva skal du med forsterker når du allerede har 95w i høyttaleren din??? "For mye" effekt på en høyttaler er alltid bra! Effekttall som oppgis på forsterkere og tålelighet som oppgis for høyttalere skal tas med nødvendig mengde salt. Fra mine bilstereo dager erfarte jeg at 100w på et frontsett som oppgis til 60-70w bare var fint! Mye bedre kontroll på bass. Yamaha RX-V550 er mest sansynlig noe av det beste du får for 3.500kr nå. Ønsker du andre alternativer bør du sjekke bruktmarkedet. En AVR 5000 til 4.000kr (uprutet ) er jo et alternativ med mer effekt enn alt du finner nytt til rundt 4k. Knut Lenke til kommentar
Achilleus Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 thanks Lenke til kommentar
Achilleus Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 For og si det slik jeg tror jeg går for RX-V550 får den for en billig pris via litt god kontakt med en enkelt person som jobber på et datafirma :> Jeg har en god gammeldags Sharp her nå, 2 x 100w RMS ... men, det merkes at den er gammel og utslitt nå, tipper den er vel 10år eller noe. men en forsterker som aldri vil glemmes Lenke til kommentar
Ingebrigt Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 10 år er da ingen alder for en forsterker, mine forsterkere rundt 25-30 år gamle. Hvis du ikke MÅ ha sourround er det bare å bytte ut knapper etc. hvis de ikke fungerer ok så har du nok like bra -forsterker- som du får ny for 4000. Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) hvorfor ikke bare en sub-forsterker fra www.ljudia.com og en eller annen denon forsterker. (3805!). har en rx-v450 den holder til mitt bruk, kobla til sub...og ble ALTFOR overaska hvor mye krefter forsterkern hadde. Endret 18. november 2004 av Cell_v14 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå