goggen Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Vurderer Asus P5GDC Deluxe mobo, som har støtte for både DDR1 og DDR2. Først og fremst; hvilken DDR2-hastighet er standar for bruk av P4 Prescottprosessor (skal ikke overklokke) er det PC3200 eller 4300? Hørt at DDR2 har høye latencies, men merker jeg det i bruk? SKal som sagt ikke overklokke. Jeg skal ha en giga ram, DDR1 3200 er ca. 1000 kr billigere enn billigste DDR2 på samme hastighet. Bør jeg gå for DDR2 eller DDR1? Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 DDR1 er å foretrekke da den er billigere. Bortsett fra lavere volt og varmeutvikling så er det ingen gode grunner (IMO) til å velge DDR2 da det ikke er noe ekstra ytelse å hente Lenke til kommentar
audhage Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 Litt off-topic: Kan man kjøre DDR2 på et HK med DDR slotter? Finnes det noen DDR2 kompitable Socket 478 hovedkort? Takker for raske svar! Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå