Gå til innhold

Highpoint Rocket 133SB ATA133 kontroller

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har testet denne kontrolleren på flere maskiner med WinME. Får ikke høyere overføring enn med ATA 33 kontroller som er på hovedkortet. Disker som er benyttet er Maxtor 60GB 7200RPM ATA 133 og IBM 40GB 7200RPM.

Drive index som ble oppnådd i Sisoft Sandra var 8020, oppnådde >24000 på et ATA 100 hovedkort med de samme diskene.

Er det noen som har erfaring med kontroller kortene fra Highpoint? Og har noen tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Har ikkje erfaring med dette RAID kortet sjølv, men eg har litt erfaring med Highpoint RocketRAID ATA 100 kontrolleren (HPT370). (hadde den først onboard på Abit KT7-RAID, men har nå PCI-utg...)

Men:

Du kjører RAID?

I såfall:

Du kjører RAID0?

I såfall:

Kva stripestørrelse kjører du?

Kva driverar/bios (til RAID kontrolleren) bruker du?

Og til sist:

Eg hadde problem med at RAID0 arrayet mitt var _kjeempe treeegt_ etter at eg flytta det frå onboard RAID-kontroller til PCI RAID-kontroller. Dette løyste seg etter at eg lagde RAID-arrayet på ny (fekk heldigvis tatt backup av det viktegaste denne gongen :roll:) Så om du har gjort dette kan du prøve å konfigurere RAID-arrayet ditt på ny.

Lyke til!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-28 14:17, DoMind skrev:

Hei!

Har ikkje erfaring med dette RAID kortet sjølv, men eg har litt erfaring med Highpoint RocketRAID ATA 100 kontrolleren (HPT370). (hadde den først onboard på Abit KT7-RAID, men har nå PCI-utg...)

Hei DoMind!

Har selv kjørt Raid på mitt tidligere Abit KT7A-raid hk, men har solgt d. Nå har e tenkt å kjøpe et P4 hk og Highpoint RocketRAID ATA 100... Jeg lurer på om du merkert noen forskjeller fra onboard til PCI raid...?? (praktiske og ytelse forkjeller...)

MVH ZemteX

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ok.. Trudde du berre hadde utelatt "RAID"-delen :smile:

Men dersom det er bios på kontrollerkortet ditt bør du absolutt oppgradere den (+ driverar) Dette kan hjelpe ganske bra..

Du seier at du har prøvd kortet i fleire maskinar? Er alle maskinane like "gamle" som P350MHz'n? Det _kan_ ha noko å sei at det er ein såpass "gammal" pc...

Om ikkje noko av dette hjelper kan du alltids senda highpoint-suportfolka ein mail. Eg gjorde dette med eit spørsmål om RocketRAID 100 kontrolleren min og fekk svar på under 24t!!

Linken er forøvrig: http://www.highpoint-tech.com

zemtex:

Merka ikkje store forskjellen frå onboard til PCI RAID.. Ny bios og driver er eit must da.. + at det er lurt å lage nytt RAID-array (er ikkje nødvendig, men det aukte hastigheten på RAID-arrayet mitt kraftig!)

Det eg merka forskjell på var frå Duron 800@1000 med SD-RAM til P4 [email protected] med DDR-RAM :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-27 19:28, arr1000 skrev:

Jeg har testet denne kontrolleren på flere maskiner med WinME. Får ikke høyere overføring enn med ATA 33 kontroller som er på hovedkortet.....

Drive index som ble oppnådd i Sisoft Sandra var 8020, oppnådde >24000 på et ATA 100 hovedkort med de samme diskene.

Er dma slått på i den maskinen med ata33 hovedkortet? Selv om det er treig cpu på maskinen bør det ikke være så stor forskjell fra en raskere maskin. Har selv opplevd at det kan være vanskelig å få dma til å funke på gamle hovedkort. Du bør få litt høyere overføring når diskene er koblet til ata133 kortet, men ikke mye (de diskene har vel max 38-39 MB sek?).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...