Gå til innhold

burde ungått steam registrering'a

Anbefalte innlegg

kjøpte hl2 i går og er meget fornøyd!

eneste klage jeg har går til registreringa i steam!

valve og co må være passe dumme for å tru at steam klarer å holde nettverket oppe når flere mill mennesker prøver å registrere spillet på samme dag!

ps: men ellers er hl2 det beste som har skjedd meg på lang tid :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er passe dum for og tru at dei liker at spela blir langsert på w4rez sider før det er langsert.

Kopi beskyttelsen virka... Spelet blei ikkje releasa på warez sider får lenge etter valve & co hadde releasa det.

Klart at kopisikringa blir knekt etter at spelet er langsert, det sitter jo 1000 vis av hobby nerder og prøver på det.

Lenke til kommentar
Du er passe dum for og tru at dei liker at spela blir langsert på w4rez sider før det er langsert.

Kopi beskyttelsen virka... Spelet blei ikkje releasa på warez sider får lenge etter valve & co hadde releasa det.

Klart at kopisikringa blir knekt etter at spelet er langsert, det sitter jo 1000 vis  av hobby nerder og prøver på det.

Hadde vært mulig med lignende beskyttelse uten Steam..

Bruk et program som sjekker cdnøkkelen din, og hvis gyldig logger på en server og laster ned de siste filene som trengs.

Du ville da, på samme måte som nå, unngått noen kunne begynne å spille før andre, men hadde ikke trengt ekstra server kapasistet til å registrere nye Steam medlemmer.

Spillet ville bli cracket like etter at det sluppet, men som vi så skjedde jo det også med Steam kravet.

Men Valve er jo interessert i at flest mulig bruker Steam, da de skaffer seg en medlemsmasse som kan være interessert i å kjøpe andre spill. Dette gjør det igjen lettere for Valve å selge tilgang til Steam, som et distribusjonsnettverk, til andre spillprodusenter.

Personlig er jeg ikke så overbegistret for Steam (som signaturen min hinter forsiktig til), da jeg ikke liker at Valve registrerer hvor ofte og hvor mye jeg spiller SP, det tar ekstra systemressurser (ja, jeg bryr meg faktisk om det), og lager store problemer med å spille hvis du ikke kan få kontakt med en Steam server.

Og før jeg får argumentet om at det hjelper meg med å holde spillene mine oppdaterte. Det er fullt mulig å lage et system hvor spillet sjekker en side på nettet om det finnes en oppdatert versjon, og hvis ja, spør bruker om han/hun vil oppdatere. Programmet kan så logge på en nedlastningsserver og laste ned de relevante oppdateringene. Hvis endringene er så store at det ikke kan lastes ned automatisk åpnes en nettleser på siden hvor man kan laste ned oppdateringen.

Denne løsningen fjerner alle personvernsproblemer (så lenge man bare sjekker versjon og laster ned uten å sende informasjon om maskinen man sitter på), gjør det mulig for deg som bruker å bestemme om du vil oppdatere til en ny versjon nå (om du skal spille SP og oppdatering er en MP relatert oppdatering kan den jo godt vente), og kanskje viktigst, hindrer deg ikke i å spille spillet hvis man ikke kan få kontakt med en Steam server (eller om firmate går konkurs ala WON)...

Lenke til kommentar

jeg snakker ikke om kopisikring! kan du ikke lese! jeg snakker om alle problemene som har vært med steam og registreringa!!!!

ja det er en bra måte å hindre piratkopiering men thats it!

det er en plage for oss som kjøper spillet orginalt!

Lenke til kommentar

for noe jæ... søppel med dette steam greiene. De kan stappe det så langt opp i rasshølet de bare klarer, og jeg håper det aldrig kommer ut igjen! Ikke alle her i verden som har fiber eller brebånd. Det tar jo år å dag å få komme i gang.

Nå har den stått i 15 min på "preparing to play Half-Life 2..."

Blir så forbanna når de skal finne på noe sånno forbanna tull!

Heller ikke alle som har internett.

Lenke til kommentar

Er serverenne noen lunde oppe å går normalt nå? for jeg prøvde i dag tidli. kl 8, rundt kl 12 og fra 16.00 frem til nå... det som skjer er at jeg kommer til vinduet med unlocking half-life 2 game files... den smetter med en gang opp 4 hakk (16%...) men like etterpå kommer ''the steam servers are currently too busy to handle your request. please try angain in a few minutes'' -meldingen opp... Denne har kommet opp siden kl 17 i går... Er det noen som har noen ideer til hva som er gale?? kan da ikke være at serverenne har for mye å gjøre.. er nå mange andre som får det til...

hilsen frustrert...

Lenke til kommentar

Klart at kopisikringa blir knekt etter at spelet er langsert, det sitter jo 1000 vis  av hobby nerder og prøver på det.

Ok da, valve slo piratene med noen dager. Dog har piratene klart å lage en verson som fungerer offline i tillegg, samt er det langt lettere å installere.

EMPORIO ga ut en fungerende verson av hl2 natt til onsdag, vil si at det er raskt nok.

EDIT: nå ble visst den versonen nuka på grunn av problemer med noe hw/sw(fungerer fint for folk med "vandlig" pc), men proper-verson er lovt innen noen dager og fix for noen av problema er allerede ute...

Steam gir ingen begrensning av piratkopiering så lenge selve spillet ligger på lokal-pc, dette vet også valve...grunnen til at de har gjort det slik vet de bare selv.

Forsåvidt tar piratversonen av hl2 og emulerer steam, veldig enkel løsning.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...