petterg Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 har et html form med en liste (select) som heter "tol" (det siste er en liten L), og et tekst element med navn "to". Hva som er merket av / skrevet i disse elementene skulle da være tilgjengelig i variabelene $_POST['tol'] og $_POST['to']. Det viser seg derimot at disse to variablene blir blandet sammen! Slik at når jeg kjører print_r($_POST) så ha plutselig begge de to variablene verdien av $_POST['tol'], mens hvis jeg tar echo "tol=".$_POST['tol']."\n to=".$_POST['to'] får begge verdien av $_POST['to'] ! Da jeg endre navnet på 'tol' til 'lot' klarte php å skille de fra hverandre. Snodig sak Lenke til kommentar
robgar Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Da jeg endre navnet på 'tol' til 'lot' klarte php å skille de fra hverandre.Snodig sak Du har nok bare skrevet feil i html-dokumentet, og nettop skrevet lot istedefor tol. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 nei! Kan ta søk/erstatt og endre alle lot til tol, og få samme feil. Hvis jeg hadde den feilen i wml koden skulle uansett 'tol' hatt null verdi, ikke verdien av 'to'. Mulig dette er en wml bug da - at wml ikke klarer å skille slike post felt. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 vis hele skriptet... Lenke til kommentar
petterg Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 (endret) Snodig dette. Scriptet er på noen tusen linjer, og lite egnet for posting. Lagde en miniversjon der jeg tok wmlkoden slik den vises som kildekode i browser og satt sammen med en php koden print_r($_POST); Dette skulle være så likt som overhode mulig problemkoden, men likevel opptrer ikke bugen på dette! Altså kortversjon med ferdig wml: <?php // diverse headere print_r($_POST); ?> wml form wml sideavslutning og det samme med generering av wml: <?php // diverse headere print_r($_POST); //wml form generering ?> wml sideavslutning Kan ikke fatt hvorfor buggen bare opptrer i en av disse. Edit: Bekreftelse på at den genererte wml = den ferdige: ved å la browser lagre kildekode for hver av dem til fil, og kjøre diff på filene, er det kun linja med print_r($_POST); som er forskjellig. Endret 19. november 2004 av petterg Lenke til kommentar
audunr Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Har du sjekket at du ikke behandler innholdet i $_POST på noen måte for du printer ut variabelen med print_r? $_POST["to"] = $_POST["tol"], i stedet for ==, for eksempel? MVH Audun Lenke til kommentar
petterg Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 print_r er den første kommandoen etter headerene som er nødvendige for at wml koden skal tolkes som wml av browsere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå