Gå til innhold

Kjøpe fx5700, men er det plass?

theDurkan

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe nytt skjermkort. Jeg har nå et radeon 9600, og vil kjøpe et nvidia Geforce fx 5700 LE (LE er vel det kraftigste?). Men jeg ser og har hørt at nvidiakort alltid er lenger enn atkort. Jeg har et abit nf7 HK, med en IDE kabel som jeg tror vil ligge i veien. Se bildet:

Vil dette kortet få plass? Jeg vet ikke om det er så mye mer ytelse å hente fra dette kortet enn det jeg har fra før av, men jeg har mye bedre erfaring med nvidia. Jeg kunne ikke kjøre Americas army laggfritt med 9600 kortet på 256 mb, men når jeg puttet inn et riva tnt2 ultra med 32 mb, så gikk det knirkefritt. Og jeg valgte 128 bits versjonen så jeg fikk heller ikke flashet til XT som jeg håpet på. Eller vil dere anbefale et annet kort enn fx5700, kanskje fx5900 hvis det gir meg mye mer for pengne. Jeg gidder ikke ha et monsterkort siden dette blir en server i løpet av kort tid.

IMG1

IMG 2

Endret av Mixel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

5700 er et skikkelig dårlig kort, ville ikke kjøpt det om jeg var deg. 9600 er mye bedre, finner det veldig merkelig at du får bedre ytelse med riva tnt2 enn det...

Prisen på FX5900 er vel ca det samme 9800 PRO, ville heller gått for det om du skal kjøpe noe nytt. Nvidia sin LE kort er forresten de dårligste modellene.

Endret av arokh
Lenke til kommentar
(LE er vel det kraftigste?)

Tvertimot. Det er det svakeste av 5700 serien. Det er absolutt ikke å anbefale til spilling. og jeg skulle tro et 9600 kort selv om det ikke er Pro eller xt vil yte bedre enn et 5700LE.

Skal du kjøpe noe i 5700 serien kan jeg bare anbefale 5700 Ultra som ligger på omtrent samme ytelse som 9600xt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...