neph Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Kabinettet er et standard komplett atx kabinett fra 2000/01, har sikkert 350w strømforsyning. Det jeg lurer på er om et nytt socket A, eller socket 939 hovedkort kan settes inn i dette kabinettet med samme strømforsyningen. Eller er det inkompatibelt med nyere hovedkort? Lenke til kommentar
PastaJensen Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Sålengde hk't er av ATX standard så passer det. Lenke til kommentar
neph Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Men er strømforsyningen brukbar?, regner med det er 350w, og den er jo da 4 år gammel. den forer dette med strøm nå: 2xDVD-ROM 2x/7200rpm disker 3xkort og det andre vanlige da. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Det var en skikkelig spesifikk beskrivelse av komponentene Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 hmm jeg har akkurat bestilt ny pc og jeg fant ut igår at det var av type SSI EEB 3.0 hva er det for no??? kanskje litt ute av tema men er det no gammelt no og passer det med ATX er litt beskymret siden dette er første pc jeg bygger selv osv er det gammelt eller nytt og kan jeg selge det eller hva Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 hmm jeg har akkurat bestilt ny pc og jeg fant ut igår at det var av type SSI EEB 3.0 hva er det for no??? kanskje litt ute av tema men er det no gammelt no og passer det med ATX er litt beskymret siden dette er første pc jeg bygger selv osv er det gammelt eller nytt og kan jeg selge det eller hva Er ikke gammelt, men SSI EEB 3.0 er formfaktor for server kabinett og hovedkort. Har andre mål enn for ATX. Vet ikke om kabinettet passer med ATX hovedkort (festehull og bakplate etc.). Hvis det er med strømforsyning, så tror jeg ganske sikkert du må bytte den. Resten er jeg mer usikker på. Tipper du må bytte kabinett. Hva heter kabinett og hovedkort? Btw. siden du er ukjent med å bygge maskin, burde du nok spørre webshopen om råd til enkelte ting før bestilling. Lenke til kommentar
PastaJensen Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) Men er strømforsyningen brukbar?, regner med det er 350w, og den er jo da 4 år gammel. den forer dette med strøm nå: 2xDVD-ROM 2x/7200rpm disker 3xkort og det andre vanlige da. Har sjølv 350w psu å den duger. (F/S) (socket A m/vannkjøling) Ein kompis kjører eit amd64 system med eit chieftech 340w psu. Så i utgangspunktet skal det holde. edit: var vel meir vanlig med 240-300w for 4år siden? Endret 18. november 2004 av PastaJensen Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 hmm jeg har akkurat bestilt ny pc og jeg fant ut igår at det var av type SSI EEB 3.0 hva er det for no??? kanskje litt ute av tema men er det no gammelt no og passer det med ATX er litt beskymret siden dette er første pc jeg bygger selv osv er det gammelt eller nytt og kan jeg selge det eller hva Er ikke gammelt, men SSI EEB 3.0 er formfaktor for server kabinett og hovedkort. Har andre mål enn for ATX. Vet ikke om kabinettet passer med ATX hovedkort (festehull og bakplate etc.). Hvis det er med strømforsyning, så tror jeg ganske sikkert du må bytte den. Resten er jeg mer usikker på. Tipper du må bytte kabinett. Hva heter kabinett og hovedkort? Btw. siden du er ukjent med å bygge maskin, burde du nok spørre webshopen om råd til enkelte ting før bestilling. fik den i posten og alt gikk fint formen er det samme som E-ATX eller utvidet atx så skruehull og alt var der har et annet problem med pcen nå =P Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Antall W på en PSU er misvisende, det er viktigere om den er stabil, og hvor mye den leverer på hver kanal (12v - 5v) Husk at nye "standarden" psu har 24 pin kontakt og SATA-kontakt. Vil presisere at psu er viktigere enn vi tror med stabilitet!!! (Fikk forresten et major crash dat vifta på min billige q-tek-psu stoppetog alt ble VARMT, og måtte skifte HK) Jeg kjøpte en "lydløs", stabil psu (fortran) til bare 400 etter dette (med 12 års garanti på vifta) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå