RBW Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Ekstern lyd fra TerraTec TerraTec har lansert Aureon 5.1 USB MK II. Dette er en forholdsvis prisgunstig ekstern lydløsning med tilkobling via USB-porten. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 (endret) USB (v.1.1)Holder dette da? Edit: 6 kanaler (5.1) a 44.1 kSamples/s og 16bit (.wav CD-kvalitet) krever 6*44100*16 = 4,23 Mbit/s. USB1.1 er 12 Mbit/s, altså knapt 3 ganger så høy teoretisk båndbredde som det lydkortet krever. Så, ja det skulle vel fungere i teorien i hvertfall. Endret 17. november 2004 av Simen1 Lenke til kommentar
LilleG Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 USB (v.1.1)Holder dette da? Til Lyd ja Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Det var billig! Sitter her med Soundblaster Extigy til rundt 1000-lappen. Denne har riktignok støtte for Dolby-Digital 5.1 lyd m.m så det er kanskje grunnen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 jeg er ute etter en måte å koble PCen til anlegget (NAD T753 reciever) helst optisk digital utgang for å se filmer fra pcen koblet til en prosjektor. hadde dette vert en grei løsning eller har den noen ulemper og/eller hvordan er lyd i forhold til vanlige lydkort? at den drar litt mer ressurser spiller liten rolle, da jeg kun skal ha den for filmer. prisen var jo ikke så avskrekkende heller. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Den ser bra ut ja, hadde vore kjekt å fått spelt spel med DD Nokon som veit om den sluker altfor mykje prossesorkraft? Eg sitter med onboard lykort nå fordi eg venter på ein dolbydigital løsning som aldri kjem, før nå. Lenke til kommentar
ketle Skrevet 1. desember 2009 Del Skrevet 1. desember 2009 Dette er en real bump, men la gå: Kan jeg koble på min PS3 gjennom optisk inn/ut og deretter Roccat Kave 5.1 headset + usb ledning fra fronten på Playstation 3 (for å få chatte lyd) og dermed ha headphones med surroundlyd, chatlyd, ingame lyd og mic i en pakke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå