gunnelus Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Trenger noen oppklarende svar på følgende: 1. Skal jeg installere DirectX før eller etter nye skjermkortdrivere? 2. Og hva om jeg ønsker å gå tilbake til eldre skjermkortdrivere, er det da nødvendig å installere DirectX på nytt igjen. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Tror ikke disse står i noe avhengighetsforhold til hverandre, så rekkefølgen betyr ingen ting. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Tror ikke disse står i noe avhengighetsforhold til hverandre, så rekkefølgen betyr ingen ting. Sorry kompis men nyere skjermkort(drivere) krever at DX9 er installert først. Lenke til kommentar
gunnelus Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 OK, da gjør jeg følgende: Installerer først DirectX9.0c, og deretter NVIDIA ForceWare 66.93. Og dersom jeg behøver eldre drivere senere, skal det ikke være nødvendig å installere DirectX9.0c på nytt! Blir det rett sånn? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 OK, da gjør jeg følgende: Installerer først DirectX9.0c, og deretter NVIDIA ForceWare 66.93.Og dersom jeg behøver eldre drivere senere, skal det ikke være nødvendig å installere DirectX9.0c på nytt! Blir det rett sånn? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Tror ikke disse står i noe avhengighetsforhold til hverandre, så rekkefølgen betyr ingen ting. Sorry kompis men nyere skjermkort(drivere) krever at DX9 er installert først. jeg innstalerte de nyeste driverne til Matrox-kortet mitt før jeg innstalerte DirectX 9.. og det hart gått veldig fint... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Hallo Jarmo. Skal ikke krangle med deg, men vet du om noen plass hvor dette står beskrevet? De installasjonsprogrammene jeg har sett (riktignok ikke så veldig mange) installerer Direct-X etter drivere. Men det virker ikke logisk for meg at rekkefølge skal ha noe betydning. Direct-X og drivere ligger på forskjellig 'nivå' i API-en. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 (endret) Hallo Jarmo. Skal ikke krangle med deg, men vet du om noen plass hvor dette står beskrevet? De installasjonsprogrammene jeg har sett (riktignok ikke så veldig mange) installerer Direct-X etter drivere. Men det virker ikke logisk for meg at rekkefølge skal ha noe betydning. Direct-X og drivere ligger på forskjellig 'nivå' i API-en. Hei hårek Nyere Forceware hvor integrert VGA og/eller AGP drivere er med, samt nyere Catalyst drivere til ATI kortene vil ha DX9 installert først. Hvorvidt Matroxkortet til ilpostino har DX9 støtte vet jeg ikke..... Skal finne noen referanser i morgen, trøtt nå.... Endret 17. november 2004 av jarmo Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Hvorvidt Matroxkortet til ilpostino har DX9 støtte vet jeg ikke... det er jeg ikke helt sikker på.. tror de bare har delvis dx9-støtte... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Hei Jarmo. Tror ikke du vil finne noe. Har selv kikket på FAQ og instrukser for driverinstallering hos ATI og Nvidia, der er det ingenting. Sjekket hos Microsoft Direct-X installallasjon, ingenting. Har nettopp installert XP på en PC med ATI 9200. Standard versjon av Direct-X er 8.1. Installerte nyeste Catalyst 4.11, den inneholder ikke Direct-X i det hele tatt, og sier ingen ting om at DX9 kreves. Jeg fant derimot noe hos Intel om installasjonsrekkefølge. Problemet er bare at jeg der fant 2 steder som sier det motsatte: Direct-X 8.0 først: http://www.intel.com/support/platform/pent.../driveorder.htm Direct-X 8.0 sist: http://66.102.9.104/search?q=cache:6B98OI2...ctx+order&hl=en Dette er uansett utdatert informasjon. Så jeg konkluderer med at jeg stort sett har mine ord i behold. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå