Sylvarius Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 (endret) Jeg har lenge handlet på komplett.se, da jeg bor i Sverige. Vært en fornøyd kunde frem til nylig. Da de sendte meg den berømte Corsair rammen som gjorde pc'en min ustabil. 2 november 2004, sendte jeg de en e-mail der jeg ber om å få byttet inn rammen min i annen (og billigere!) ram. Får i svar at jeg skal sende inn en RMA. Gjør dette på websiden deres, får beskjed at det kan ta et par dager å motta RMA, så jeg venter og venter... 11 november aner jeg ugler i mosen og sender en mail til kunde"servicen" deres. Da får jeg til svar at jeg ikke har sendt noen rma. Sendte svar til de med RMA info fra deres egen nettside. Først da ga de meg nr jeg trengte for å sende rammen til de. Rammen ble sendt til de torsdag denne uke. Får mail fra de der de bekrefter å ha mottatt rammen, tidlig fredag.... Så ble det stille. På mandag sender jeg en mail der jeg forklarer for de at jeg gjerne vil ha RAM siden jeg har betalt det og alt. Får til svar at jeg bare må være tålmodig.... Er litt mailveksling frem og tilbake fra meg og Komplett der jeg gjør det helt klart at jeg bare ønsker å få en annen RAM enn den rammen fra Corsair da systemet mitt ble ustabilt med den rammen. Så kommer dagen i dag. Får mail fra komplett der det står at de har gjort feilsøking på rammen min og at de ikke fant noen feil. Det var sannsynligvis annen hardware jeg har som var grunnen (har kjøpt all hardware jeg eier fra Komplett....). Her kommer bomben. De skal ha 365 svenske kroner for å sende rammen jeg har gjort det klinkende klart at jeg ikke vil ha tilbake, til meg(sendte de mail om dette tre dager etter jeg mottok rammen). 93 kronor frakt + 200 kronor i feilsøking.... Hater Komplett.... (Disclaimer for alle gramatikk og rettskrivnings fanatikere: Jeg er ikke flink til dette, så beklager om jeg skadet deres sarte sinn med noen skrivefeil) OPPDATERING: Etter å ha mailet mye frem og tilbake, ringte en kundesupport fyr. Forklarte meg at jeg ikke hadde lov å bytte et produkt der forseglingen var brutt. Jeg protesterte vilt og heftig på det, og ble puttet på hold. Etter noen min kom fyren tilbake på linja og spurte meg hva slags ram jeg ville ha. Fått mail med bekreftelse på at den rammen jeg ville bytte til er på vei til meg, KOSTNADSfritt. Kravet om penger for testingen har de trekket. Godt å være ferdig med dette Endret 17. november 2004 av Sylvarius Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Les alle reglene for tilbakesendelse/bytte av varer før du klager, de tar testgebyr. De enkleste er å bruke å angreretten slik at du får alle pengene tilbake og dermed blir det enklere å kjøpe ny og annen RAM. Har aldri hatt problem med Komplett.no Lenke til kommentar
Sylvarius Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Les alle reglene for tilbakesendelse/bytte av varer før du klager, de tar testgebyr. De enkleste er å bruke å angreretten slik at du får alle pengene tilbake og dermed blir det enklere å kjøpe ny og annen RAM. Har aldri hatt problem med Komplett.no Har jo sagt hele veien at jeg vil returnere denne rammen. Når jeg sa det, fikk jeg beskjed av kundeservicen å fylle ut en rma. Som sagt i første post, gjorde jeg det. Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Hadde det ikke bare vært mye enklere om du hadde brukt angreretten din, istedet for å påstå at det er noe galt med ram-brikkene? Hvis jeg ikke tar helt feil, så har du vel ikke angrerett lengre siden du har åpnet pakken med brikkene inni; da må det vel være noe galt med produktet for at du i det heletatt skal kunne få byttet varen i et annet produkt eller ligignende. Jeg vet ikke alt om denne saken, men kan ikke si at komplett har gjort noe galt, utenom kanskje å ikke opplyse deg om feilsøkingsgebyret, og som du selv beskrev: litt dårlig informasjon fra kundeservice. Jeg mener å tro at du faktisk egentlig ikke har rett til å "plage" komplett med denne saken siden det produktet du har fått fra komplett fungerer utmerket osv. Hva er egentlig grunnen til at systemet er ustabilt? kan det tenkes at det er HKet, strømforsyningen, CPUen, eller lignende? Selvfølgelig er jeg helt enig med deg, hvis du har fått et produkt som du ikke er fornøyd med, så burde komplett AS selvfølgelig være mer medhjelpelig i denne saken. mvh. Morten Lenke til kommentar
Sylvarius Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 (endret) Hadde det ikke bare vært mye enklere om du hadde brukt angreretten din, istedet for å påstå at det er noe galt med ram-brikkene? Hvis jeg ikke tar helt feil, så har du vel ikke angrerett lengre siden du har åpnet pakken med brikkene inni; da må det vel være noe galt med produktet for at du i det heletatt skal kunne få byttet varen i et annet produkt eller ligignende. Jeg vet ikke alt om denne saken, men kan ikke si at komplett har gjort noe galt, utenom kanskje å ikke opplyse deg om feilsøkingsgebyret, og som du selv beskrev: litt dårlig informasjon fra kundeservice. Jeg mener å tro at du faktisk egentlig ikke har rett til å "plage" komplett med denne saken siden det produktet du har fått fra komplett fungerer utmerket osv. Hva er egentlig grunnen til at systemet er ustabilt? kan det tenkes at det er HKet, strømforsyningen, CPUen, eller lignende? Selvfølgelig er jeg helt enig med deg, hvis du har fått et produkt som du ikke er fornøyd med, så burde komplett AS selvfølgelig være mer medhjelpelig i denne saken. mvh. Morten Så jeg skal stille godta å betale totalt 2300 for et produkt som ikke virker med maskinvaren min? Ennå Komplett sine nettsider sier den gjør det. Maskinen min kjørte dønn stabilt med 512 mb Twinmos ram. så bytter jeg til Corsair og maskinen min blir ustabil. Sier det deg noe? All hardware er kjøpt fra Komplett, og alle spesifikasjonene indikerer at disse passer sammen. Endret 17. november 2004 av Sylvarius Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 (endret) Så jeg skal stille godta å betale totalt 2300 for et produkt som ikke virker med maskinvaren min? Ennå Komplett sine nettsider sier den gjør det. Maskinen min kjørte dønn stabilt med 512 mb Twinmos ram. så bytter jeg til Corsair og maskinen min blir ustabil. Sier det deg noe? All hardware er kjøpt fra Komplett, og alle spesifikasjonene indikerer at disse passer sammen. komplett er vel ikke pålagt å ha garanti på at en vare du kjøper må nødvendigvis kunne kjøres sammen med eksisterende hardware? men forsatt, som sagt; jeg støtter deg, Sylvarius, i denne saken. Edit: det jeg mener er at komplett ikke har noe plikt til å levere mer enn hvert enkelt komponent du bestiller i fungerende stand - resten er forbrukeren selv ansvarlig for å fikse. Så eventuelle kræsj mellom to komponenter som ikke vil kjøre sammen er forbrukeren sitt ansvar, og ikke komplett: med mindre komplett uforsvarlig ikke har opplyst om et kompatibilitetsproblem. [offtopic] Dæven det er snø på bakken [/offtopic] Endret 17. november 2004 av Dasset Lenke til kommentar
Sylvarius Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Så jeg skal stille godta å betale totalt 2300 for et produkt som ikke virker med maskinvaren min? Ennå Komplett sine nettsider sier den gjør det. Maskinen min kjørte dønn stabilt med 512 mb Twinmos ram. så bytter jeg til Corsair og maskinen min blir ustabil. Sier det deg noe? All hardware er kjøpt fra Komplett, og alle spesifikasjonene indikerer at disse passer sammen. komplett er vel ikke pålagt å ha garanti på at en vare du kjøper må nødvendigvis kunne kjøres sammen med eksisterende hardware? men forsatt, som sagt; jeg støtter deg, Sylvarius, i denne saken. Edit: det jeg mener er at komplett ikke har noe plikt til å levere mer enn hvert enkelt komponent du bestiller i fungerende stand - resten er forbrukeren selv ansvarlig for å fikse. Så eventuelle kræsj mellom to komponenter som ikke vil kjøre sammen er forbrukeren sitt ansvar, og ikke komplett: med mindre komplett uforsvarlig ikke har opplyst om et kompatibilitetsproblem. [offtopic] Dæven det er snø på bakken [/offtopic] 14 dagers returrett. Det som er hele kluet. Jeg sendte mail til de og sa at jeg fikk memtest84 feiler på rammen og at maskinen min ble ustabil. Spurte hvordan jeg skulle gå frem for å angre kjøp og få ny ram. "Send in rma", sa dem. Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Ta en telefon til komplett.no og forklare at du ønsket å returnere varen og etterpå kjøpe en ny siden du skulle benytte angreretten. Såklart kan man bruke angreretten etter å ha tatt produktet ut av esken og testet det osv , gjorde dette med SE K700i og sendte den tilbake etter en uke pga jeg ikke var fornøyd. Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 ok, forstod det bare sånn at det egentlig ikke var noe feil med brikkene jeg: Jeg missforstod litt der, beklager. Men hvis det da er noe feil med brikkene, og komplett sier at de ble testet OK, så er jeg ganske usikker på hva du har rett til og hva du ikke har rett til, men tror egentlig at du ikke har rett på pengene tilbake eller annet ram før du kan bevise/overtale dem på komplett at det er noe galt med brikkene. mvh. Morten Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Ta en telefon til komplett.no og forklare at du ønsket å returnere varen og etterpå kjøpe en ny siden du skulle benytte angreretten. Såklart kan man bruke angreretten etter å ha tatt produktet ut av esken og testet det osv , gjorde dette med SE K700i og sendte den tilbake etter en uke pga jeg ikke var fornøyd. hmm, kan godt hende at du klarte det - men det står at du ikke har angrerett i angrerettsloven hvis du har brutt forseglingen. btw: du har mest sannsynlig 12mndr angrerett, fordi hvis jeg ikke tar helt feil så må komplett opplyse om at du har angrerett og sende med et skjema. Hvis de bare opplyser om retten men mangler skjema i forsendelsen så blir det 3mndr. Hvis de gjør alt riktig så er det vanlige 14dager. (Jeg har i allfall aldri fått opplyst eller fått med skjema). Uansett loven er litt uklar når det gjelder angreretten på datakomponenter, og kan tolkes deretter. Lenke til kommentar
no name needed Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Har handlet for flere månedslønner på komplett, og har enda tilgode å klage på kundebehandlingen. De probemeneom har oppstått, har jeg alltid fått god hjelp til å løse. Både komplett.no og komplett.co.uk står på min "ja-disse-vil-jeg-gjerne-fortsette-å-handle-hos-av-forskjellige-årsaker-bla-kundeservice-" liste. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 (endret) Det holder å sende informasjon i mail. EDIT: om angrerett. Endret 17. november 2004 av fredrikrb Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Vil presisere noko her: Ikkje at eg kjenner svenske regler for forbrukskjøpsregler veldig godt, men sidan dette kjøpet var gjort på komplett.se Så er det den svenske loven som gjelder og ikkje den norske. Dermed betyr ikkje kva norske forbrukarar har rett til ein skitt i Sverige, Motsatt ville dette ha betyd at databutikken og Itbutikken skulle forholde seg til svenske og danske regler ved slag til norske kunder, dette har vel forbrukerombudet gjort klart at salg til eit land så er det landes regler som gjelder(for Noregs del). mvh JanEirik Lenke til kommentar
TEE Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Ta en telefon til komplett.no og forklare at du ønsket å returnere varen og etterpå kjøpe en ny siden du skulle benytte angreretten. Såklart kan man bruke angreretten etter å ha tatt produktet ut av esken og testet det osv , gjorde dette med SE K700i og sendte den tilbake etter en uke pga jeg ikke var fornøyd. Hvorfor skal han ta kontakt med Komplett.no når han har handlet hos Komplett i Sverige? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå