Gå til innhold

Windows XP på P233 MHz ... ?

Nebatym

Anbefalte innlegg

Har en gammel Compaq med Pentium 233 MHz som jeg skal fikse. Tenkte jeg skulle prøve å formatere den og installere Windows XP. Skal strippe Windows så mye så mulig. Har skaffet meg XPLite som er et verktøy for å strippe unødvendige programmer fra windows.

Noen tips?

Maskinen har forøvrig 4 GB HDD og 32 MB RAM.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes jeg har lest at minimum RAM for Windows XP er 64 MB. Isåfall sliter jeg litt. Men jeg kan skaffe ekstra EDO-RAM fra venner som har liggende... Tror det vil hjelpe på.

Denne maskinen skal forresten ikke brukes til annet enn bare litt enkel underholdning, den skal stå på hytta vår.

Lenke til kommentar

He he.... :!:

Jeg la inn Xp Pro i går på HP Kayak 233 MHz og det tok 7 timer!!! Vil si at det er CD-spilleren som har skylda da....., men alikevel.....

Denne maskinen har kjørt Xp før, men går VELDIG tregt. Tror jeg har opp i mot 200 Mb RAM på denne (husker ikke eksakt str.).

Skal bli interessant å høre dine erfaring, HVIS det blir at du legger in Xp.

Lenke til kommentar

Selv er jeg ikke noen reser på Linux, kan bittegrann. Har Mandrakelinux som jeg kjører på min bærbare, men jeg bruker allikevel mest Windows. Denne maskinen skal heller ikke brukes noe særlig av meg, men av folk som gjerne ikke er så flinke på data, men kanskje er i læringsfasen (barn). Jeg husker nå jeg var barn, da hadde jeg en 286 med DOS på og en svær brukermanual som jeg leste gjennom og lærte meg å skrive BASIC.

Ja, det var andre tider...

Lenke til kommentar
Noen som har noen erfaringer med Windows 2000 på gammel maskin?

Win2K vil nok kjøre litt lettere, ja men mer minne bør du ha uansett.

En annen ting er om HK/bios har støtte for APCI/enablet/disablet ?

Hva med Win98SE ? Det vil gå mye raskere....

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...