Nebatym Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Har en gammel Compaq med Pentium 233 MHz som jeg skal fikse. Tenkte jeg skulle prøve å formatere den og installere Windows XP. Skal strippe Windows så mye så mulig. Har skaffet meg XPLite som er et verktøy for å strippe unødvendige programmer fra windows. Noen tips? Maskinen har forøvrig 4 GB HDD og 32 MB RAM. Lenke til kommentar
Løve Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Tror aldri du vil greie å kjøre XP på den... det vil ihvertfall gå treigt som pokker...vil sikkert funke fint med Linux da. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Ja, lykke til! For dårlig CPU, altfor lite RAM..... Er nok ikke lurt å legge inn XP på den maskinen om du stripper den aldrig så mye. Lenke til kommentar
Nebatym Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Synes jeg har lest at minimum RAM for Windows XP er 64 MB. Isåfall sliter jeg litt. Men jeg kan skaffe ekstra EDO-RAM fra venner som har liggende... Tror det vil hjelpe på. Denne maskinen skal forresten ikke brukes til annet enn bare litt enkel underholdning, den skal stå på hytta vår. Lenke til kommentar
Nebatym Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 BTW... kunne det gått bedre å legge inn f.eks. Windows 2000? Jeg har ikke lyst til å legge inn Win 9x for det det er ustabilt og bøgga. Lenke til kommentar
Løve Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Skal det være en hyttemultimedie maskin, bruk Linux. Det kjører fint på en gammel maskin. Prøv med Fedora eller noe slikt. Lenke til kommentar
stimas Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 He he.... :!: Jeg la inn Xp Pro i går på HP Kayak 233 MHz og det tok 7 timer!!! Vil si at det er CD-spilleren som har skylda da....., men alikevel..... Denne maskinen har kjørt Xp før, men går VELDIG tregt. Tror jeg har opp i mot 200 Mb RAM på denne (husker ikke eksakt str.). Skal bli interessant å høre dine erfaring, HVIS det blir at du legger in Xp. Lenke til kommentar
Nebatym Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Noen som har noen erfaringer med Windows 2000 på gammel maskin? Lenke til kommentar
snorre-j Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Jeg kjørte Windows XP på en 233MMX med 96MB RAM i 3-4 måneder. Det fungerte overraskende bra. Brukte den til internett surfing og musikk(mp3)spilling. Ikke forvent og kunne se DIVX/XVID på den Se her for hvilke "services" du kan deaktivere: http://www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm Har også kjørt Fedora Core 1 på den. Det gikk ubrukelig tregt. Lenke til kommentar
Nebatym Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Selv er jeg ikke noen reser på Linux, kan bittegrann. Har Mandrakelinux som jeg kjører på min bærbare, men jeg bruker allikevel mest Windows. Denne maskinen skal heller ikke brukes noe særlig av meg, men av folk som gjerne ikke er så flinke på data, men kanskje er i læringsfasen (barn). Jeg husker nå jeg var barn, da hadde jeg en 286 med DOS på og en svær brukermanual som jeg leste gjennom og lærte meg å skrive BASIC. Ja, det var andre tider... Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Har også kjørt Fedora Core 1 på den. Det gikk ubrukelig tregt. Du brukte vel ikke KDE eller GNOME? Lenke til kommentar
snorre-j Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Brukte først Gnome. tok ca 4-5 min bare det å logge inn. Fluxbox startet fort, men... programmene var jo like trege Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 (endret) Noen som har noen erfaringer med Windows 2000 på gammel maskin? Win2K vil nok kjøre litt lettere, ja men mer minne bør du ha uansett. En annen ting er om HK/bios har støtte for APCI/enablet/disablet ? Hva med Win98SE ? Det vil gå mye raskere.... Endret 17. november 2004 av jarmo Lenke til kommentar
Nebatym Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Hva med Win98SE ? Det vil gå mye raskere.... Ikke søren. Jeg har fått nok av Win9x, takk. Jeg tåler ikke skrivebordet på det operativsystemet. Skal det være noe, må det være Win2000/XP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå