Gå til innhold

Strømforsyning til 6800GT

assz0r

Anbefalte innlegg

Minimumskravet er 350W, men hva er å anbefale? har bestillt en på 410W og tenker det skal holde i massevis? Glemte selvfølgelig å finne ut om dette før jeg bestillte skjermkortet :S Den jeg har nå er på 340W så det er 10 i fra :p ^^

Startet pc'en med det nye skjermkortet og da begynte den å hyle som bare f.

Er vel ikke no skade skjedd på skjermkortet?

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du trenger er en STABIL spenning (og nok watt).

Regn med at skjermkortet kan sluke så mye som 80W så sørg for at PSU'en er kraftig nok. F.eks om ditt forrige skjermkort trakk 40W så må PSU'en altså være 40W kraftigere. Forutsetningen er selvfølgelig at PSU'en leverer en STABIL spenning. Om den kan levere f.eks 400W ustabilt (Qteq) og 200W stabilt, så er det mye værre enn om du har f.eks en 300W fortron source som kan levere hele 350W stabilt.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte denne. Kortet sto skikkelig ned i AGP porten og har ikke testet med molex kabler.

Tror jeg venter på den nye PSU'en og får det til å gå stabilt som Simen1 snakker om.

Mitt gamle skjermkort var et Gf4 Ti4200.

Endret av assz0r
Lenke til kommentar
Mitt gamle skjermkort var et Gf4 Ti4200.

Geforce4 Ti4200 fikk all strøm fra APG-porten. Dvs. at det maksimalt kan bruke 25W. Trolig brukte det noe mindre. Dvs. at PSU'en vil få drøyt 55W ekstra å jobbe med. Hvis du hadde f.eks en god 250W strømforsyning fra før så bør det går bra med en på 300W.

(Forutsetningen er igjen selvfølgelig stabile speninger)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...