Lickmastr Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Hei. Sitter med 12 like pc`r, og har et diskbilde.. Jeg har og en multicast server, men trenger å boote pc`ne opp i ghost, med nettverkskort driverene.. Problemet er at det ikke er noen diskettstatsjon på pc`ne, og jeg må eventuelt boote opp fra cd. Noen måte jeg kan mekke en cd som booter med ghost og nettverkskortdriverene? Eller er det noen måte jeg kan laste inn driverne før jeg evnt.starter ghost?? så jeg får multicast funksjonen tiljengelig? takker for svar! Lenke til kommentar
fizk Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Hei.Sitter med 12 like pc`r, og har et diskbilde.. Jeg har og en multicast server, men trenger å boote pc`ne opp i ghost, med nettverkskort driverene.. Problemet er at det ikke er noen diskettstatsjon på pc`ne, og jeg må eventuelt boote opp fra cd. Noen måte jeg kan mekke en cd som booter med ghost og nettverkskortdriverene? Eller er det noen måte jeg kan laste inn driverne før jeg evnt.starter ghost?? så jeg får multicast funksjonen tiljengelig? takker for svar! I Norton Ghost kan du lage boot-cd (eller diskett). Gå på Norton Ghost Boot Wizard. Der velger du Peer-to-Peer Network Boot Disk, så må du velge hvilket nettverkskort du har på klientene dine. Lenke til kommentar
OBF Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 (endret) Hei.Sitter med 12 like pc`r, og har et diskbilde.. Jeg har og en multicast server, men trenger å boote pc`ne opp i ghost, med nettverkskort driverene.. Problemet er at det ikke er noen diskettstatsjon på pc`ne, og jeg må eventuelt boote opp fra cd. Noen måte jeg kan mekke en cd som booter med ghost og nettverkskortdriverene? Eller er det noen måte jeg kan laste inn driverne før jeg evnt.starter ghost?? så jeg får multicast funksjonen tiljengelig? takker for svar! Hei! Jeg har drevet å fiklet litt med dette, og hvis du skal ha nettilgang så kan du ikke ha kun cd. Du kan riktig nok lage en ghost-cd men du trenger en diskett for å få tilgang til cd'n. Grunnen til at du ikke kan bruke cd er visstnok at ghostprogrammet trenger å skrive til enheten dersom du benytter deg av nettverksfunskjonaliteten. Det jeg endte opp med var å kjøpe en USB-diskettstasjon, det løste problemet. MEN, jeg håper inderlig at noen har løst dette problemet, og VET at man kun trenger en boot-cd uten hjelp av diskettstasjon, i så fall, SKRIK UT! edit: Jeg mener helt bestemt at den løsningen FIZK beskriver ikke vil fungere. (Husk at vi her benytter Ghost enterprise 8.0 (evt. 7.x)) Endret 19. november 2004 av OBF Lenke til kommentar
petterg Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 (endret) Noen som vet hvordan man kan boote en IBM R50 på ghost cd? Jeg får bare masse rare tegn på skjermen. Edit: Samme cd booter fint i andre maskiner. Både laptop og desktop. Endret 19. november 2004 av petterg Lenke til kommentar
Lickmastr Skrevet 26. november 2004 Forfatter Del Skrevet 26. november 2004 Hei. Jeg måtte gå for usb-løsningen hadde et par usb disketstasjoner.. fikk ikke noen cd til å funke. jeg testa å mekke en diskett, å så brukte jeg nero, til å mekken en boot cd ut i fra disketten... men det funka dårlig.. funker med vanlig ghost da, uten multicast og drivere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå