Gå til innhold

Nettbutikker og frakt

Anbefalte innlegg

Lurte på hva som er cirkaprisen for varer når man bestiller over nettet fra Norge. Dette går vel selvsagt på varens vekt i utgangspunktet, samtidig som butikkene vel opererer med individuelle priser.

Reagerte nemlig da jeg måtte ut med 120 NOK for å få et minnekort i posten fra netshop.no, men det er mulig at dette er helt vanlig.

Kanskje det kunne vært mulig å implementere en funksjon i søkelisten der fraktprisen også kom opp, slik at man kan få en totalpris. Dette vil kanskje bli litt kronglete på grunn av forskjellig frakt på forskjellige varer, men det ville uansett gitt en pekepinn på hvor mye man ville måtte ut med dersom man fikk oppgitt minimumsfrakten som den aktuelle butikken opererer med.

PS: Kunne vel postet det siste avsnittet i den delen av forumet der tilbakemeldinger til akam.no bearbeides, men det passet litt sammen med resten, så skitt au! :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

120 for et minnekort var nå ganske dyrt ja. De kunne sendt det som vanlig brev/post. Noe de kanskje også gjorde? Du har muligens også betalt et såkalt ekspedisjons gebyr. Man kan jo maile i forkant og spørre om porto, event. foreslå at det sendes som vanlig brev. Verdt et forsøk, kanskje?

Lenke til kommentar

Det som er dritt ved å sende "pakker" eller ting som brev\post..

er at det er ingen forsikring på pakken da.. og du har vel heller ingen sporingsmuligheter (er ikke100% sikker på det)

Uansett. sendte engang et Videoredigeringskort i posten, Veide ganske lite og tenkte at jeg sendte det som brev\post slik at jeg sparte massevis av porto.. Tenkte jo at ikke det var forsikring da.. Brevet kom aldri frem.. Ringte til Posten og de etterlyste pakken osv.. (tok flere uker) Men fant aldri noe..

Dermed tapte jeg ca 4-5000...

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Her er det forskjellige praksiser som benyttes.

Det er flere nettbutikker som beregner endel av fortjenesten sin på ekspedisjonsgebyr.

Andre har gratis frakt.

Det å sende varer som brev, er normalt ingen problem.

Det forekommer uhyre skjelden at noe kommer bort i posten.

#egenreklame fjernet#

Andor Murberg

www.adem.no

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå viser vel også Netshop prisen inklusive frakt når du bestiller (før bekreft). Sendes det i postoppkrav vil fraktprisen også inkludere Postens postoppkravsgebyr.

Husk at frakt ikke er en skjult fortjeneste for internettbutikken - men penger de må betale til Posten for den tjenesten disse utfører. Tar de ikke særskilt betalt for frakt, må denne inkluderes i prisene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...