Gå til innhold

10 klasse, hvilken skole/linje skal du velge?

~Alex~

Anbefalte innlegg

Jeg har egentlig bestemt meg for GK almenn på Sandsli Vgs i Bergen.

Også tenker jeg på å ta MX, FY og KJ på VK1 og 2 (samme skole).

Noen andre som skal/går på Sandsli?

Jepp, jeg går GK Allmenn på Sandsli i år. Trives, jeg :) Hvor bor du, da, og hvilken skole går du på nå?

Orker du 15 timer realfag i uken? Vi skal snart ha prøvevalg, og jeg tror jeg ihvertfall tar spansk og MX. Tar muligens 2FY eller et annet, lettere, 3-timersfag som 3.-prioritet.

Endret av bhsand
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til alle tiendeklassinger i Bergen:

Søk Tanks VGS. Selv om skolen er dårlig materielt sett, er den best på miljø, lærere, etc. Dette er basert på meninger fra elever fra mange forskjellige VGS i Bergen.

Jeg har hørt at Sandsli skal være veldig bra jeg. Om det med Sandsli er riktig vil ihertfall det passe meg ypperlig siden det er den nærmeste.

Jeg sitter ikke på noen fasit, dette er bare det lærerne våre skryter litt av... ;)

Men jeg kan godt tenke meg at det er sant, for miljøet og lærerne er virkelig bra.

Lenke til kommentar
Til alle tiendeklassinger i Bergen:

Søk Tanks VGS. Selv om skolen er dårlig materielt sett, er den best på miljø, lærere, etc. Dette er basert på meninger fra elever fra mange forskjellige VGS i Bergen.

Jeg har hørt at Sandsli skal være veldig bra jeg. Om det med Sandsli er riktig vil ihertfall det passe meg ypperlig siden det er den nærmeste.

Er det ikke slik i Bergen at du gå på den vgs som er nærmest, og at du derfor ikke kan velge? :hmm: Ville være ganske kjedelig om det var slik at du ikke kunne velge. :roll:

Lenke til kommentar
Har lyst på elektro, men jeg vet ikke helt.. står vel mellom almenn med bærbar data og elektro

velg elektro så kan vi bli...tja..forumsbrødre. ;)

Elektro GK -> Elektro VK1 -> så får jeg se hva som skjer. :)

edit: fin side for å finne ut hva du skal velge her: her

denne kan du bruke for time oversikt: her

Endret av nord
Lenke til kommentar
Jeg har egentlig bestemt meg for GK almenn på Sandsli Vgs i Bergen.

Også tenker jeg på å ta MX, FY og KJ på VK1 og 2 (samme skole).

Noen andre som skal/går på Sandsli?

Jepp, jeg går GK Allmenn på Sandsli i år. Trives, jeg :) Hvor bor du, da, og hvilken skole går du på nå?

Orker du 15 timer realfag i uken? Vi skal snart ha prøvevalg, og jeg tror jeg ihvertfall tar spansk og MX. Tar muligens 2FY eller et annet, lettere, 3-timersfag som 3.-prioritet.

Jeg bor på Søreide og går på Rå Ungdomsskole (ved Lagunen).

Jeg liker realfag veldig godt, har hatt 6'er i både matematikk og naturfag siden 2. termin i 8. klasse, så realfag blir nok valget mitt.

Det jeg gruer meg mest til er tysken. :(

Gnomez:Fra høsten av er det fritt skolevalg i Bergen (Hordaland) så jeg kan i realiteten søke meg inn på hvilken som helst skole i Hordaland så lenge jeg tilfredstiller kravene.

Lenke til kommentar

Å.. Det er grunnen til at jeg ikke vil ta almenn..... Er egentlig det samme du har lært i ti år før, bare vanskeligere og med mindre mening... Men orker ikke å bli elektriker eller noe sånt heller.. Det er derfor jeg tror jeg tar Medier og kommunikasjon..

Er ganske lei skolen...

Lenke til kommentar

Har tenkt på almenn på Nordreisa VGS, men høres kjeeeeedelig ut. :p Men skulle jeg ha gått noe annet, ville de 2(er på det tredje) årene jeg har gått på tysk på ungdomskolen her, vært bortkastet....

Tysken blir også sykt vanskelig, har hatt tysk nå i 2 år og kan ikke en drit..... Men det får gå likevel, skal berge meg ivertfall :yes:

Endret av b0berg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...