~Alex~ Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 (endret) Hei som sikkert en del andre på forumet går jeg i 10ende klasse, og om ikke alt for lenge skal jeg søke på Videregående. Det blir kult å komme seg bort fra sine venner/uvenner fra ungdomskolen og starte fra scratch. Eneste problemet for min del er den lille greia, hvor skal jeg gå ? Først var jeg sikker på at skulle jeg ta naturfag (realfag) s linje, så var jeg helt sikker på at jeg skulle gå elektriker faget med sikte på lyd tekniker studie. Så var jeg sikker på at jeg skulle gå multimedi eller IKT og nå skriver jeg dette. Jeg vet heller ikke hvilken skole jeg skal gå på. (har tenkt på Oslo by Steinerskole, skal være en litt nerdete skole, men kjenner en del kule folk som går der). De lokale skolene ved meg er ikke helt typen for meg, største sosse skolene i landet. Så til alle dere som skal velge VG, post her og fortell om kvaliteter og minuser skolene/linjene du skal velge eller har tenkt på har. Og til dere som har gått på VG eller går, fortell om skolen du går på eller har gått på. Sikkert ikke bare jeg som vil vite mer. Mvh. alex EDIT: emne Endret 17. november 2004 av ~Alex~ Lenke til kommentar
NothgaliC Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Lurer på om jeg skal ta IKT men da må jeg ut til ålesund hver jævla dag. Lurer og på om jeg skall gå allmenne og da skal jeg ta millitær utdanning. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Ska vel ta almennfaglig linje på Fageborg videregående i Oslo, regner jeg med. Enten det, eller Oslo Handelsgymnasium. Lenke til kommentar
~Alex~ Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 (endret) Ska vel ta almennfaglig linje på Fageborg videregående i Oslo, regner jeg med. Enten det, eller Oslo Handelsgymnasium. Du sikter høyt. Kjenner en del som skal søke på fagerborg, de er personer jeg ikke trives med, de er så "perfekte" . + at jeg vet om en hel del drittsekker som går på fagerborg. Fagerborg + Penejenter + bra skole - Vannskelig å komme inn - Er liksom blitt en skole for "de velykkete", rart formulert men sant. - Mye pappa gutter og sosser der. EDIT: Oslo handelsgym var vel den vidregående som hadde høyeste snitt grense i fjor og med stor sannsynlighet har det i år også EDIT 2: Alle fakta jeg sitter på handler om Oslo siden det er her jeg skal søke. Endret 17. november 2004 av ~Alex~ Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Jeg går VK1 allmen på Sola vgs. (i Stavanger-området). Kan anbefale deg å velge allmen. Eneste minus med det er at det er mye teori og kan være ganske hardt til tider. Nesten som 3 nye år med ungdomsskolen, og det er det ikke alle som holder ut med. Og for ikke å glemme det viktigste minuset med allmen. Du blir ikke til noe av å gå på allmen, du får bare ett vitnemål som tillater deg til å studere videre etterpå Men du får ha lykke til med valget (si ifra hva du valgte da når den tid kommer) Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Allmenn på Ytre namdal videregående skole......Fordi jeg føler for det... + Trådløst nettverk på skolen. Masse arbeidstimer uten lærer.... - Skolen er på rørvik... Skolen er bygd opp som et sykehus/labyrint Lenke til kommentar
uberhunter Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 (endret) Jeg skal til Katta Vidergående skole i Kristiansand.. Allmenn og økonomisk linje her Grunnene: -God kvalitet på stedet -Russen har gjennomsnittelig høyere karakter enn på Gimle -Menneskene som går der er mer min type enn de andre skolene Mye pappa gutter og sosser der Du er ikke sosse bare for at du har stil Endret 17. november 2004 av uberhunter Lenke til kommentar
~Alex~ Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 (endret) Jeg skal til Katta Vidergående skole i Kristiansand.. Allmenn og økonomisk linje her Kan du si hvofor du vil ta de linjene? Og hva som gjør at den skolen fristert? Hvis alle bare sier valgene og ikke hvorforså blir det ikke mye vits med tråden. Endret 17. november 2004 av ~Alex~ Lenke til kommentar
~Alex~ Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 (endret) Jeg skal til Katta Vidergående skole i Kristiansand.. Allmenn og økonomisk linje her Mye pappa gutter og sosser der Du er ikke sosse bare for at du har stil Nei, men feks. på nordstrand i oslo går 70% av alle ungdomer med sammme kles stil, har samme musikk smak, de "kule" folka har sykkeler til 15000, samme jakker, alle gutter går med skaut[jeg har aldri forstått det kule med skaut] osv. Det er en sosse stil, ingen har noe eget. Alt blir så wana be og det blir jeg kvalm av. Btw. Jeg går på SteinerSkole ATM. Endret 17. november 2004 av ~Alex~ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-VqMh8ni9 Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Lurer på om jeg skal ta IKT men da må jeg ut til ålesund hver jævla dag. Lurer og på om jeg skall gå allmenne og da skal jeg ta millitær utdanning. Flytt på hybel Det skal i hvert fall jeg. Lenke til kommentar
NothgaliC Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Ikke noe hybel nei. Dette har jeg og en kamerat venta på i ÅREVIS. At han skal flytte hit til Sykkylven. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Ska vel ta almennfaglig linje på Fageborg videregående i Oslo, regner jeg med. Enten det, eller Oslo Handelsgymnasium. Du sikter høyt. Kjenner en del som skal søke på fagerborg, de er personer jeg ikke trives med, de er så "perfekte" . + at jeg vet om en hel del drittsekker som går på fagerborg. Fagerborg + Penejenter + bra skole - Vannskelig å komme inn - Er liksom blitt en skole for "de velykkete", rart formulert men sant. - Mye pappa gutter og sosser der. EDIT: Oslo handelsgym var vel den vidregående som hadde høyeste snitt grense i fjor og med stor sannsynlighet har det i år også EDIT 2: Alle fakta jeg sitter på handler om Oslo siden det er her jeg skal søke. Vel, min søster går på den skolen, min beste venn går på den skolen. Selvfølgelig er det noen som er slik du beskriver, men ikke alle. Og nei, man trenger ikke mer enn fem femmere, og resten firere for å komme inn. Tror jeg skal greie det. Sikter ikke høyt, jeg bare synes det er viktig å ha en målsetning. Lenke til kommentar
~Alex~ Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Lurer på om jeg skal ta IKT men da må jeg ut til ålesund hver jævla dag. Lurer og på om jeg skall gå allmenne og da skal jeg ta millitær utdanning. Flytt på hybel Det skal i hvert fall jeg. er du født i 89? [15 år, 15 eller 16 til sommern] isåfall er det utrolig tidlig å flytte på hybel, hvertfall her hvor jeg bor. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Lurer på om jeg skal ta IKT men da må jeg ut til ålesund hver jævla dag. Lurer og på om jeg skall gå allmenne og da skal jeg ta millitær utdanning. Flytt på hybel Det skal i hvert fall jeg. er du født i 89? [15 år, 15 eller 16 til sommern] isåfall er det utrolig tidlig å flytte på hybel, hvertfall her hvor jeg bor. HVA? HAR DU IKKE FLYTTET UT ENDA? Jeg flyttet ut da jeg var 12, jeg. Lenke til kommentar
~Alex~ Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Vel, min søster går på den skolen, min beste venn går på den skolen. Selvfølgelig er det noen som er slik du beskriver, men ikke alle. Og nei, man trenger ikke mer enn fem femmere, og resten firere for å komme inn. Tror jeg skal greie det. Sikter ikke høyt, jeg bare synes det er viktig å ha en målsetning. Du har helt rett, men kunne ikke tenke meg å gå på en skole hvor meste parten av guttene går med skaut ( aka sosse bånd). Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Jeg går og i 10. nå. Å det jeg har tenkt å søke på, so far, er: Musikk, Dans, Drama. Helst i Lillestrøm, etter som det er lettest for meg å komme dit, det går flest busser den veien. Medier og komunikasjon Allmenfag Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 (endret) Går grunnkurs almenn.Jeg valgte først elektro så bytta jeg til almenn. Og almenn er noe av det værste jeg har vært med på. Jeg er rar. Endret 17. november 2004 av FrenChie Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Visste ikke at det fantes et handelsgymnas fra vgs nivå av.. hmm.. Lenke til kommentar
nord Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 (endret) Elektro GK på bardufoss vgs bo på internat/hybel leilighet. Endret 17. november 2004 av nord Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Ska vel ta almennfaglig linje på Fageborg videregående i Oslo, regner jeg med. Enten det, eller Oslo Handelsgymnasium. Du sikter høyt. Kjenner en del som skal søke på fagerborg, de er personer jeg ikke trives med, de er så "perfekte" . + at jeg vet om en hel del drittsekker som går på fagerborg. Fagerborg + Penejenter + bra skole - Vannskelig å komme inn - Er liksom blitt en skole for "de velykkete", rart formulert men sant. - Mye pappa gutter og sosser der. EDIT: Oslo handelsgym var vel den vidregående som hadde høyeste snitt grense i fjor og med stor sannsynlighet har det i år også EDIT 2: Alle fakta jeg sitter på handler om Oslo siden det er her jeg skal søke. Var vel ''katta'' eller Oslo Katedral skole som hadde høyeste poeng sum i fjor,altså de største krava?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå