Poby Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 (endret) Hei, jeg ønsker meg en veteranbil, helst en Mercedes av 'standard' type. Selv om jeg har skrudd en del på bil, er jeg nok ingen ekspert på å oppdage rust eller abdre skjulte mangler. Hva er de største fellene jeg kan gå i ved kjøp av en MB fra syttitallet, til 20-30-40.000,-? Vil prøve å få en som er EU-godkjent for ikke alt for lenge siden, men det behøver som kjent ikke være noen garanti for god stand på en bil. Mvh, Poby Endret 17. november 2004 av Poby Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 mercedes har ofte veldig utsatte hjulbrønner... start med å sjekke der... fin ting er å bruke en syl, og kakke den kraftig opp i toppen .. og ved andre steder hvor det er falset... .. ut i fra rust, så er jo mercedes en driftsikker maskin.. Dan Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Mercedesene går gjerne til den store gullmedalje, forutsatt at de er godt tatt vare på. Således kan du se mye på interiør og generell velholdthet. Er bilen pen og har vært fikset på, er sjansene store for at eierne har holdt den bra. Det kan være kjekt å ha bilen opp på bukker, for å se på understellet. Det bør jo være helt og pent. Likevel vil jeg anbefale en NAF-test eller tilstandsrapport fra et merkeverksted på en såpass gammel bil. Så lenge maskinen sviver, er det ofte understellet kommer ned til, og dette er ikke så enkelt å sjekke selv. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå