Gå til innhold

Beste driver til GF4?

Nessa

Anbefalte innlegg

Jeg har et POV GF4 Ti4200XP 128mb, og lurer på hva drivere jeg bør bruke for best mulig ytelse... tenkte å teste Half-Life 2 etter eksamen! Har hørt rykter om at eldre detonator er bedre enn de nyeste.. er det sant? uforståelig for meg. Omega drivere.. er det noe? andre forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har hørt rykter om at eldre detonator er bedre enn de nyeste.. er det sant?

Jeg har hørt det samme og sett tester som viser at det er et lite ytelsetap på å oppgradere til de nyeste driverene. Grunnen er nok at driverene nå for tiden kun optimaliseres for Geforce 6xxx-serien, og tidligere for Geforce FX-serien. Det er med andre ord sværtlenge siden driverene ble optimalisert for Geforce4-serien.

Optimaliseringen av drivere til nye GPU'er gjøres nok uten tanke på at det kanskje går ut over ytelsen på eldre GPU'er. Dermed kan du nok oppleve at nye drivere yter dårligere enn gamle.

Samtidig så fjernes nok yttligere bugs og det legges til bedre funksjoner (f.eks til dualskjerm oppsett).

Jeg vet desverre ikke hvilke drivere som er raskest (kan anta ca 1-1,5 år gamle drivere er høydepunktet for Geforce4-serien.) men jeg vil nok anbefale siste driver likevel, pga færre bugs for nyere spill, flere funksjoner og bedre brukervennlighet.

Lenke til kommentar

Det stemmer at eldre drivere er raskere til eldre skjermkort. Å kjøre 5x.xx og 6x.xx på mitt GF3-kort vil si at jeg går ned faktisk opp mot 1000 poeng på 3dmark. Og med GF3 kan du vel tro at det ikke er så mange 1000 å ta av allerede. ;)

Jeg har testet relativt mange drivere og kommet frem til at til GF3 passer drivere 3x.xx og opp til 40.72. Jeg bruker den siste de, den scora mest på test. Jeg vil tro du skal legge deg litt høyere med GF4. Kanskje opp til de siste driverne på 4x-tallet, eller helt i begynnelsen på 5x.

Mine funn er også støttet på noen internettsiden, som også mener at siste ikke er nødvendigvis best. Men nå finner jeg selvsagt ikke igjen url.

Test noen forskjellige. Og post gjerne resultatene her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...