Scalpel Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Hei, jeg har skrevet et program i VB.NET som legger til en egen commandbar og commandbutton i Word. Hvordan kan jeg legge inn kode bak knappen som gjør at den starter en .exe fil når det trykkes på knappen? Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Tror du må lagre en Makro i Word. I makro-koden kan du legge inn VB(script?)-kode for å f.eks. starte programmer. Kirikiri Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 18. november 2004 Del Skrevet 18. november 2004 (endret) Shell(appname) eller .NET: System.Diagnostics.Process.Start() Endret 18. november 2004 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Scalpel Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 GeirGrusom, forslaget ditt med .NET virker interessant. Er hjemme nå, men skal sjekke opp det litt på jobben i morgen. Har du noe litt større kodeeksempel på hvordan jeg kan koble kodesnutten din til å kjøres når CommandBarButton'en blir trykket? Det er vel en OnAction event på knappen, om jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Shell() funker i .Net også. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Jeg kikker på office nu, så skal jeg se om jeg ikke finner fram til det... CommandBarButton har et Click event (jeg fant ikke ut hvordan du laget en ny CommandBarButton, men det spiller ingen rolle hvis du vet det) Imports System.Diagnostics Dim WithEvents btnCommandBar As Microsoft.Office.Core.CommandBarButton Dim pProcess As Process Private Sub btnCommandBar_Click(ByVal Ctrl As Microsoft.Office.Core.CommandBarButton, ByRef CancelDefault As Boolean) Handles btnCommandBar.Click pProcess = System.Diagnostics.Process.Start("C:\WINDOWS\Notepad.exe") End Sub håper det var til hjelp... Lenke til kommentar
Scalpel Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 WOHOO! YES! Det virket, GeirGrusom! Du aner ikke hvor lenge jeg har irritert meg over denne delen av programmet, og gruet meg til kritikk fra kunden jeg skriver det for! Du er dagens helt hos meg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå