Techpoint Skrevet 21. november 2004 Rapporter Del Skrevet 21. november 2004 Med 1A per pc. Ledning strekk på ca. 20m fra fordelingskap, vil du få et spenningsfall på 7 V. Det er ikke å fortrekke spør du meg. Det varierer selvfølgelig på lengden på kabelen da. Derfor mener jeg at en bør ha 2,5mm2 kabler til slikt bruk. Vis du kobler disse på en 16A sikring, så vil jeg tro att kabelen kan bli noe varm, vis du bruker 16A. Jeg har aldri målt særlig spenningsfall på 20-25 meters strekk.. Vil også minne om at det ikke er farlig at en skjøteledning blir varm, det gjør en 2,5mm2 også.. Forskjellen på disse kablene er hovedsaklig prisen, og dette er ofte nok til å styre unna 2,5mm2.. Jeg har de siste 5 årene fordelt på 160-170 datapartyer brukt 1,5mm2 på 16A kurser uten problemer, uten spenningsfall av betydning. Lenke til kommentar
Dj Frost Skrevet 21. november 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. november 2004 Det er nokk ikke snakk om 3 faser i dette lokalet, vis jeg ikke tar helt feil nå. Gymsalen på en gammel skole! Så det trengs kanskje noe mer da? Eller klarer vi oss med det 2 skapene fortsatt? Er nok mye mulig at det er 3-fas der, men at det må direktekobles.. Det er vel ikke 3 faser vis det er vanlig hus uttak? Trodde 3 faser var større kabler en d Men så er ikke jeg elektrikker heller! Men vi skal vertfall få tak i 2,5mm2 kabel! Så får vi håpe vi får sponset noe skap i Haugesunds området Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 21. november 2004 Rapporter Del Skrevet 21. november 2004 Det er nokk ikke snakk om 3 faser i dette lokalet, vis jeg ikke tar helt feil nå. Gymsalen på en gammel skole! Så det trengs kanskje noe mer da? Eller klarer vi oss med det 2 skapene fortsatt? Er nok mye mulig at det er 3-fas der, men at det må direktekobles.. Det er vel ikke 3 faser vis det er vanlig hus uttak? Trodde 3 faser var større kabler en d Men så er ikke jeg elektrikker heller! Men vi skal vertfall få tak i 2,5mm2 kabel! Så får vi håpe vi får sponset noe skap i Haugesunds området hehe, du har nok misforstått litt, er 3-fas i vanlige hus også, de fordeles utover alle kursene i sikringskapet.. Men at det ikke er noe 3-fas kontakt der betyr at dere må direktekoble skapet i sikringskapet på bygget, noe en elektriker må gjøre.. Det er jo ikke 100% sikkert at det er 3-fas der, men tror nok at det skal være det. Lenke til kommentar
Dj Frost Skrevet 22. november 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. november 2004 Ok takk for forklaringen Får sjekke opp med elektrikker osv da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå