Gå til innhold

Billigste mobilabonement søkes


Anbefalte innlegg

Det er ikke bindingstid på verken Mobyson eller TalkMore.

Men det er noen tilleggstjenester hos Mobyson som er veldig greie, f.eks kan man lade ringekontoen via en ekstrameny. Bare taster inn kredittkortnr og sånt. Mens har du talkmore må du jo ha tilgang til datamaskin med internett hvis du skal lade.

 

Ellers skal du ringe ganske lenge av gangen før Talkmore lønner seg, pga 10 øre dyrere startpris, og marginalt billigere minuttpris.

 

Jeg anbefaler Mobyson! Litt knotete kundeservice (kun mail), men hvis du har tilgang til mail og tid til å vente på svar er de veldig behjelpelige og flinke. Talkmore derimot har vel kundeservice-telefon. Men alt i alt anbefaler jeg Mobyson.

 

:yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mens har du talkmore må du jo ha tilgang til datamaskin med internett hvis du skal lade.

 

Alternativt kan du gå i banken og betale en giro. De aller fleste her i landet har tilgang til internett både hjemme og på jobb. "Problemet" med å ikke få fylt opp er minimalt etter min mening, og egentlig ikke noe godt argument.

 

Ellers skal du ringe ganske lenge av gangen før Talkmore lønner seg, pga 10 øre dyrere startpris, og marginalt billigere minuttpris.

 

Ca. 2 minutter må samtalen vare, før det lønner seg med Talkmore.

 

Jeg anbefaler Mobyson! Litt knotete kundeservice (kun mail), men hvis du har tilgang til mail og tid til å vente på svar er de veldig behjelpelige og flinke. Talkmore derimot har vel kundeservice-telefon. Men alt i alt anbefaler jeg Mobyson.

 

Talkmore har KUNDESERVICE, på TELEFON.

Mobyson har e-post - som de ikke alltid svarer på.

 

Mobyson sin webløsning for administrering av abonnementet er fraværende... ingenting som virker ordentlig, har jeg sett. Talkmore sitt virker upåklagelig, og er enkelt, greit og oversiktlig.

 

Men, noen liker det ene, og noen liker det andre.. :) Selv har jeg Talkmore og er strålende fornøyd med det. Tror faktisk ikke det finnes en eneste misfornøyd Talkmore-kunde.. de ringer jo rundt for å forsikre seg om at kundene er fornøyde.

Lenke til kommentar
Talkmore har KUNDESERVICE, på TELEFON.

Mobyson har e-post - som de ikke alltid svarer på.

 

De har svart hver gang jeg har sendt mail, fikk ikke svar siste gang jeg sendte til TalkMore før etter andre gang... (en uke senere)

 

Ca. 2 minutter må samtalen vare, før det lønner seg med Talkmore.

 

Litt mer :p

 

Mobyson sin webløsning for administrering av abonnementet er fraværende... ingenting som virker ordentlig, har jeg sett. Talkmore sitt virker upåklagelig, og er enkelt, greit og oversiktlig.

 

Nå så...

 

Mobyson har blitt mye bedre, og "Mine sider" får stadig nye funksjoner... :roll:

Endret av caesar*
Lenke til kommentar
Mobyson har blitt mye bedre, og "Mine sider" får stadig nye funksjoner... :roll:

Hvor da? Hvor er Mobyson mye bedre? De har vel egentlig aldri vært særlig bra på noenting - det er min erfaring. Jeg prøvde å bli kunde av dem en gang i tiden, men ga opp det prosjektet siden det bare var tull og tøys. Kanskje de har forandret seg, ikke vet jeg.

 

Jeg så på Mobyson sine kundesider hos en kompis for et par dager siden, når han skulle fylle på. For det første gikk det ikke, på grunn av en feil i påfyllingsmodulen eller noe slikt. Så logget han seg inn, og der var det følgende valg:

 

Samtalespesifikasjon - som ikke fungerte

Navn og adresse - må sende mail hvis du skal bytte eier

Tilleggstjenester - valg mellom MMS/GPRS, telefonsvarer og reservasjon mot nummervisning

Overføring av saldo fra et nummer til et annet

Endre passord

 

 

 

Så viste jeg han Talkmore sine sider. Nå vurderer han et bytte.

:w00t:

 

Forresten driter jeg i om folk velger det ene eller det andre - det er et valg som man må ta selv etter vurdering. :tease:

Lenke til kommentar

Etter nøye vurdering har jeg til slutt havnet på Talkmore. Dette pga at abonementet kan brukes i hele verden. Og pga mitt arbeid kan jeg risikere å måtte reise til andre land enn det som dekkes av f.eks Mobyson. F.eks USA, sør-afrika, midt-østen osv..

 

Det koster riktignok 60 spenn for å få muligheten til å ringe fra og til utland, men dette er ikek allverden for denne muligheten som jeg egentlig må ha.

 

Så jeg tror jeg går for Talkmore, selv om dem har 10øre mer i startpris pr samtale. Og jeg pleier å snakke i gjennomsnitt 5 min eller mer når jeg ringer så da svarer det seg vel uansett.

 

Samt at talkmore ikke kutter samtalen med en gang om pengene på mobilkonto tar slutt. Slik dem gjør med Mobyson f.eks. Dette kunne blitt svært pinlig om jeg snakket i jobbsammenheng liksom.

Endret av gamer73
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...