Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Har 2000/256, men nedlastning går som sirup

Anbefalte innlegg

Bruker Azareus , men får sjelden mere enn 20 kb/s på nedlastning. Opplastningen er ofte kjappere enn nedlastninge.

Bruker XP Home med SP 2, har slått av den softvarebaserte brannmuren.

Kjører ellers et trådløst oppsett gjennom en Jensen Scandinavia router.

Har ikke kjempepeiling på slike ting, så jeg håper at noen har noe stalltips på hvordan farten kan økes.

Har som sagt 2000/256 gjennom Telenor - får snart 4 mbit/4mbit fra Lyse, kanskje det hjelper ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg begrenset upload til 15 - uten at det hjalp nevneverdig.

Det er mange delere men få spredere - det er kanskje det som er problemet ??

Laster jeg ned store filer fra f.eks Microsoft ol. er jeg oppe i 300 kb/s, men detv er vel urealistisk å få slike hastigheter gjennom fildeling ?

Lenke til kommentar

forskjellen fra det du nevner (Microsoft sine servere og Azureus) er simpelten at Azureus er peer2peer oveføring hvor faktorene til nedlastning er mange som f.eks en seeder/leecher sin linje/båndbredde, hvor masse ut-kbps de har bestemt, hvor mange pakker som er ledige, prioriteringen din (bt bruker et rangering system basert på hvor mye du bidrar til å dele filer tror jeg), hvor mange TCP porter du har åpne (Azureus bruker standard TCP porter 6881-6889). du har mulighet til å sjekke om disse portene er åpne gjennom Azureus, men pass på at du ikke har noe på nedlastning når du tester.

du kan søke på google etter ditt router/aksesspunkt og finne ut hvordan du kommer deg inn på den for å åpne/stenge porter. jeg har opplevd flere modem-router typer med NAT (network address translation) aktivert. det har hjulpet meg å fjerne NAT og sette opp uPnP (universal plug n play) ettersom Azureus ikke liker NAT og har støtte for uPnP.

det er sikkert andre faktorer som spiller mer eller mindre rolle i denne sammenhengen som jeg ikke har tatt opp, og jeg tør ikke å si at alt jeg har nevnt her er rett, riktig måte å gjøre det på eller anbefalt. men dette har hjulpet for meg.

håper at noe av dette er brukelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...