Arve28 Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Er på jakt etter å få Navigasjon i bilen. Er helt fersk på dette området så hadde vært fint om dere kan i meg noen tips eller sider jeg kan lese på. Hva bør man ha? Er PDA med GPS greit. Må man ha en egen mottaker da eller bare et program? Kan ikke noe om PDA heller. Finnes det andre muligheter? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Det finnes egne systemer for det, men man kan også kjøpe en gps sd modul hvis pdaen støtter det og bruke pda som veiviser. Mobiler med s60 kan man kjøpe en bluetoothmodul til. Det beste er nok en god skjerm og det at systemet er koblet til lydanlegget. Men dette koster penger og er utsatt for tyveri. Noen systemer har da også dvdavspilling når du ikke navigerer (som på veien opp på fjellet etc) Lenke til kommentar
ToMmM Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Man må ha pda, gps og et navigasjonsprogram. Det finnes ferdige pakker med alt man trenger, se på http://www.idedata.no eller andre nettbutikker. Lenke til kommentar
EyeLid Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Fortsetter i samme tråden jeg... går også og leker meg med tanken om PPC og GPS til å ha i bilen, ser også at nå finnes det bluetooth løsninger, så dette med et sugekopp feste til frontruta er jo en grei mobil løsning med tanke på bytte av bil, tyverisikkerhet osv. Ser at komplett har en iPAQ pakke til 5000kr, og DELL har X30 med kabel til 4100kr. Ellers er det DELL bluetooth til 6000kr. Ut ifra DELL sine sider har jeg litt trøbbel med å forstå om TomTom er med eller ikke og litt slike ting. Ja jeg VET TomTom forumet finnes, men jeg orker ikke ENDA et forum å logge seg på Er egentlig mest ute etter hvilke specs som trengs for å ha en PPC som duger til disse tingene. NB! Jeg er strengt tatt KUN ute etter Navi for bilen i en enkel løsning (dog ser jeg ikke grunnen til TomTom GO fremfor en PPC med GPS om det skulle komme et behov for mer aktivt bruk av den senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå