Session^^ Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Slå av maskinen. Da jeg startet den opp igjen og gnome skulle starte (fedora core 2) Får jeg en hel haug feilmeldinger om gconf å noen lock filer og div. Prøvde å starte nfslock, og derretter å slå av nfs, men ingen ting hjalp. Håper noen kan hjelpe meg da jeg var veldig godt i gang denne gangen Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 gconf er "registeret" til gnome... Egentlig en haug med XML-filer, men det kan aksesseres som et register. Du kan jo prøve å bytte til konsoll, logge inn som deg selv, og så ta "rm -rf .*" Lenke til kommentar
Session^^ Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 (endret) rm -rf av hva da? Hvor ligger denne katalogen? gnome_segv og gnome_ettelletannet_deamon får også feilmeldinger. Rart at nfslock ikke starter sammen med nfs alltid... Ok, her er feilmeldingen: GConfig feil: Feil ved forsøk på å kontakte konfigurasjonstjeneren; noen mulige årsaker er at du må aktivere TCP/IP for ORBit, eller at du har gammle NFS-låsfiler pga et systemkrasj. (detaljer - 1: Åpning av IOR-fil '/tmp/gconfd-session/lock/ior' ble ikke fullført, ingen gconfd funnet: No such file or directory 2: Åpning av IOR-fil '/tmp/gconfd-session/lock/ior' ble ikke fullført, ingen gconfd funnet: No such file or directory) Jeg har sett i /tmp/ og der finnes faktisk ingen confd-session (session er mitt brukernavn) Jeg har prøvd å slette /home/session/.gconf og /home/session.gconfd uten at det har hjulpet stort. Har googlet masse, men ingen av disse tingene har fungert for meg. Har også søkt med find /home/session -iname "*lock*" og slettet alt jeg fant av lock filer. På forhånd takk til alle som gidder å lese og kanskje også svare. Endret 17. november 2004 av Session^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå