Gå til innhold

gconf trøbbel ?

Anbefalte innlegg

Slå av maskinen. Da jeg startet den opp igjen og gnome skulle starte (fedora core 2) Får jeg en hel haug feilmeldinger om gconf å noen lock filer og div. Prøvde å starte nfslock, og derretter å slå av nfs, men ingen ting hjalp. Håper noen kan hjelpe meg da jeg var veldig godt i gang denne gangen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

rm -rf av hva da? Hvor ligger denne katalogen?

gnome_segv og gnome_ettelletannet_deamon får også feilmeldinger. Rart at nfslock ikke starter sammen med nfs alltid...

Ok, her er feilmeldingen:

GConfig feil: Feil ved forsøk på å kontakte konfigurasjonstjeneren; noen mulige årsaker er at du må aktivere TCP/IP for ORBit, eller at du har gammle NFS-låsfiler pga et systemkrasj. (detaljer - 1: Åpning av IOR-fil '/tmp/gconfd-session/lock/ior' ble ikke fullført, ingen gconfd funnet: No such file or directory 2: Åpning av IOR-fil '/tmp/gconfd-session/lock/ior' ble ikke fullført, ingen gconfd funnet: No such file or directory)

Jeg har sett i /tmp/ og der finnes faktisk ingen confd-session (session er mitt brukernavn)

Jeg har prøvd å slette /home/session/.gconf og /home/session.gconfd uten at det har hjulpet stort. Har googlet masse, men ingen av disse tingene har fungert for meg. Har også søkt med find /home/session -iname "*lock*" og slettet alt jeg fant av lock filer.

På forhånd takk til alle som gidder å lese og kanskje også svare.

Endret av Session^^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...