Gå til innhold

Musa tar pause, og tastaturet blir tregt.

Anbefalte innlegg

Jeg fått har et etterhvert ganske plagsomt problem: I tide og utide slutter musa å reagere når jeg beveger/trykker på den, og tastetrykk fra tastaturet tar opp til to sekunder før de blir registrerte. Fenomenet varer alt fra 1 til 10 sekunder. Det skjer mest i spill (fps), men jeg har merka problemet noen ganger i windows også.

Har googla som en gal, men ikke kommet fram til noen løsning. Noen som har vært borti dette før?

PS: Musa er av typen Razer Viper (usb), og tastaturet er et Logitech Internet Navigator SE(usb men bruker ps/2 adapter). Men siden jeg har problemer med begge tviler jeg på at feilen ligger i noen av dem.

Endret av ElgPatruljen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har opplevd samme problemet i diverse spill, trodde det var det at jeg hadde trådløst mus/tastatur mx bluetooth, men har problemet enda når jeg prøver med keytronic tastatur og mx310 mus. Er utrolig irriterende når fyren bare fortsetter å gå frem uten å reagere.

Lenke til kommentar
Jeg fått har et etterhvert ganske plagsomt problem: I tide og utide slutter musa å reagere når jeg beveger/trykker på den, og tastetrykk fra tastaturet tar opp til to sekunder før de blir registrerte. Fenomenet varer alt fra 1 til 10 sekunder. Det skjer mest i spill (fps), men jeg har merka problemet noen ganger i windows også.

Har googla som en gal, men ikke kommet fram til noen løsning.  Noen som har vært borti dette før?

PS: Musa er av typen Razer Viper (usb), og tastaturet er et Logitech Internet Navigator SE(usb men bruker ps/2 adapter). Men siden jeg har problemer med begge tviler jeg på at feilen ligger i noen av dem.

Se etter i oppgavebehandling hvilke prosesser som er i bruk.....tipper CPU bruken din ligger på 100% når dette skjer. Finn ut hvem.....og lukk den! Se om det hjelper.....!

Endret av Cyprez
Lenke til kommentar

Samme problemet med min Intellimouse Explorer 4 ( ikke wireless).. Har testa den på ein anna pc og da fungerer den som en drøm. Men har også testa en anna usb mus på min pc, og den fungerer fint.. :S Ikke usb-portene som fungerer dårlig, men heller ikke intellimusa som er dårlig. ( den andre musa er også en microsoft mus ). Har prøvd å avinstallere alt som heter drivere og fjerna info i registeret om installerte muser ( etter "oppskrift" fra microsoft sin support side.. ) for å få en helt "fresh" installasjon av musa, men det hjalp ikke..

Hovedkortet som ikke liker akkurat den musa??? merkelig uansett hva det er..

Og det har ingenting med at cpu-bruken ligger på 100%( har sjekka ), for det kan liksågodt skje ved surfing på nettet som i spilling.

Specs om det hjelper:

hk: QDI KuDoz 600AL

cpu: XP2500+

ram: 1280mb

Takker for alle tips!

_________

- Lorinser -

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...