Gå til innhold

Geforce 3 på duron 700 mhz?

Anbefalte innlegg

En kamerat av meg ønsker å få litt bedre ytelse på maskina si. Pr i dag har han følgende komponenter

abit kt7a hovedkort

amd duron 700 mhz

128 mb sdram

geforce 2 mx400

Han ønsker å begrense utgiftene så han oppgraderer bare det som er mest nødvendig. Det vi har kommet til er at han kan kjøpe et geforce3ti200 og klokke det til geforceti500 hastighet + å kjøpe 256 mb ram til. Har hørt tidligere at geforce kort går godt sammen men ikke fullt så raske cpuer og at cpuen ikke vil bli noen flaskehals her selv om det seffis er bedre med raskere cpu.

ANYONE?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du nevner ikke hva slags ytelse han trenger...

Dersom han bare trenger bedre ytelse i spill, er det skjemrkort som gjelder. Prosessoren holder faktisk en stund til.

Jeg har en Athlon 750, 256 Mb ram og GF2 GTS 32 Mb.

Bygde nettopp en Athlon 1800+ maskin med nForce chipset (omtrent som gf2mx). Selv om jeg overklokka en god del, var den gamle maskina mi fortsatt 50% raskere i 3dmark2001.

Den nye maskina er genial til det den skal brukes til. Billig og grei. Men til spilling holder det ikke.

Altså... Prosessoren har lite å si på 3dytelsen. Ihvertfall med et bra skjermkort.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-27 20:24, fudun skrev:

Altså... Prosessoren har lite å si på 3dytelsen. Ihvertfall med et bra skjermkort.

Det der gir ikke helt mening. Det er jo når du har et bra skjermkort du trenger en rask cpu for å fore kortet med nok data.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-27 20:10, MrLee skrev:

MX400 suger villt! det duger ikke i det heletatt..vel ok da, det "går ann"..men fankern meg ikke mer...

jeg skal kjøpe GF4TI4400...

Det suger villt? Skal fortelle deg hva som suger villt jeg! ATI 3dRage 4MB skjermkort & 333MHz Pentium 2!! (Hadde det til jeg skaffet meg denne maskina for tre måneder siden). Var skikkeli gamer før men siden ikke et eneste brukenes spill har gått på (gamle)maskina mi det siste året har jeg blitt "avvendt". Savner spillgleden.. :'(

Men over til topic:

Det hjelper nok en del med skjermkortet men viss du klokker prosessoren 100MHz i tillegg vil det hjelpe mye mere.

Lenke til kommentar

En XP1800+ er jo temmelig billig og vil nok gi en del mer futt i maskina di, og dette vil ikke koste mye over tusenlappen.

Quote:

Tull. CPU har mye å si for 3d-ytelsen.

Quote:

Jeg har en Athlon 750, 256 Mb ram og GF2 GTS 32 Mb.

Bygde nettopp en Athlon 1800+ maskin med nForce chipset (omtrent som gf2mx). Selv om jeg overklokka en god del, var den gamle maskina mi fortsatt 50% raskere i 3dmark2001.

Da må det integrerte skjermkretsen i nforce være utroli dårlig, for aldri i verden vil maskina di hatt 50% bedre score i 3dmark2k1 hvis dette var like bra som et mx400 f.eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...