apollo2 Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 Hvordan får jeg frem den gode gamle "Found new hardware" wizarden i XP? I den hadde man jo faktisk en anelse av kontroll over hva som ble installert og ikke på maskinen. Nå får jeg en liten gul snakkeboble over tray som forteller meg at ny maskinvare er funnet, og etter en (god) stund hva som ble installert. Jeg får ikke på noen måte åpnet noe vindu eller stoppet denne dersom jeg IKKE vil installere noe nytt. Jeg får heller ingen valg mellom alternative drivere. Forbannet irriterende!! Man vil jo gjerne ha LITT (helst mye) kontroll når man skal installere ny hardware! Jeg er ganske sikker på at man kan få frem den wizarden som var i 2000, men aner ikke hvordan... Apollo Lenke til kommentar
Kimme Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 System i Kontroll panelet. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 16. november 2004 Del Skrevet 16. november 2004 (endret) eller mer spesifikt: start > control panel > system > hardware > device manager du kan legge til hardware gjennom start > control panel > add hardware Endret 16. november 2004 av el_cash Lenke til kommentar
apollo2 Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 (endret) Nei, det er ikke Device Manager jeg tenker på. Det som er problemet er at når jeg setter i skjermkortet, så får jeg ikke den dialogboksen hvor man får mulighet til å søke etter drivere, angi sti til drivere, velge fra liste osv. Det er denne "Found new hardware" wizarden jeg tenker på. Å manuelt gå til "Add new hardware" er greit, men det er ikke det som er problemet. Nå får jeg bare en liten snakkeboble uten NOEN SOM HELST kontroll over hva som skjer når XP finner og installerer drivere til skjermkortet mitt. Dette fungerte helt annerledes i Win2k, og jeg kan ikke tro at XP virkelig skal være så totalt ubrukelig på dette punktet. Snakker om XP Pro her altså, ikke Home ed. edit: Sjekk denne siden: http://www.unitronic.de/ftdi/Windows%20XP%...ion%20Guide.htm Jeg får det aller første bildet (det lille), og det aller siste (også lite), men ingen av dem som er imellom. Apollo Endret 17. november 2004 av apollo2 Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Lurer på det samme jeg også. Sinnsykt irriterende. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 en quickfix er jo å la hardwaren bli installert automatisk, for så å oppdatere driveren. dette kan du gjøre i device manager eller med egen programvare. alternativt kan du fjerne devicen i device manager, for så å finne den med add hardware wizard og så legge inn driverne. det er jo i utgangspunktet ikke noe problem at default driver legges inn. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 "New hardware wizard" har ingenting i "annet om hardware"-kategorien å gjøre. Flyttes til riktig kategori. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Windows vil komme med det bildet, dersom Windows ikke finner driverne selv. Du kan også oppdatere driverne fra Devicemanager (Enhetsbehandling). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå