Gå til innhold

New Hardware wizard i XP

apollo2

Anbefalte innlegg

Hvordan får jeg frem den gode gamle "Found new hardware" wizarden i XP?

I den hadde man jo faktisk en anelse av kontroll over hva som ble installert og ikke på maskinen. Nå får jeg en liten gul snakkeboble over tray som forteller meg at ny maskinvare er funnet, og etter en (god) stund hva som ble installert. Jeg får ikke på noen måte åpnet noe vindu eller stoppet denne dersom jeg IKKE vil installere noe nytt. Jeg får heller ingen valg mellom alternative drivere.

Forbannet irriterende!! Man vil jo gjerne ha LITT (helst mye) kontroll når man skal installere ny hardware!

Jeg er ganske sikker på at man kan få frem den wizarden som var i 2000, men aner ikke hvordan...

Apollo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det er ikke Device Manager jeg tenker på.

Det som er problemet er at når jeg setter i skjermkortet, så får jeg ikke den dialogboksen hvor man får mulighet til å søke etter drivere, angi sti til drivere, velge fra liste osv. Det er denne "Found new hardware" wizarden jeg tenker på. Å manuelt gå til "Add new hardware" er greit, men det er ikke det som er problemet.

Nå får jeg bare en liten snakkeboble uten NOEN SOM HELST kontroll over hva som skjer når XP finner og installerer drivere til skjermkortet mitt.

Dette fungerte helt annerledes i Win2k, og jeg kan ikke tro at XP virkelig skal være så totalt ubrukelig på dette punktet. Snakker om XP Pro her altså, ikke Home ed.

edit:

Sjekk denne siden:

http://www.unitronic.de/ftdi/Windows%20XP%...ion%20Guide.htm

Jeg får det aller første bildet (det lille), og det aller siste (også lite), men ingen av dem som er imellom.

Apollo

Endret av apollo2
Lenke til kommentar

en quickfix er jo å la hardwaren bli installert automatisk, for så å oppdatere driveren. dette kan du gjøre i device manager eller med egen programvare.

alternativt kan du fjerne devicen i device manager, for så å finne den med add hardware wizard og så legge inn driverne.

det er jo i utgangspunktet ikke noe problem at default driver legges inn. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...