Gå til innhold

Kjøpe kamera fra utlandet?

Anbefalte innlegg

Er det noen som har forsøkt å handle fra fex Nomatica i Frankrike? Ser de har kjempe god pris på Panasonic Lumix FZ20 med masse tilbehør, ekstra batteri og likevel kommer det på bare 6300 med frakt og moms. Har forsøkt å maile spørsmål men får bare et automatisk svar på fransk tilbake.

Noen som har forsøkt?javascript:emoticon(':hmm:') :hmm::hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er feil med å stille dette spørsmålet her?

Det er ingen feil med spørsmålet ditt her, men det er alltid noen som irriterer seg over spørsmål over emner som det er spurt om før.

Men ellers så prøver vel egentlig "Alastor" å hjelpe deg med hvordan du kan søke deg fram til svar.

Jeg anbefaler deg å kjøpe i Norge. Er du uheldig med kameraet kan du bli spart for mange ergelser. Så det kan fort bli dyrt med kjøp utenfor Norge.

Husk kjøpsloven vi har i Norge med 5 års reklamasjonsrett og god garanti.

Lenke til kommentar

Angående kjøpslov og nettbutikker leste jeg litt nøyere fordi jeg nylig bestilte et kamers fra www.databutikken.com/no. Dette er en svensk nettbutikk med egne norske sider. Det kan se ut som det er svenske regler som gjelder der, med 2 års reklamasjonsrett. På den danske www.itbutikken.no kan det derimot se ut som norsk kjøpslov gjelder, selvom det ikke er helt klart.

Det kan nesten se ut som det kan være litt forskjell mellom å kjøpe fra en norsk nettbutikk og fra utenlandske med norsk "avdeling".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...